تولید محتوای پیامکی

چگونه محتوای پیامکی تولید کنیم؟

چگونه محتوای پیامکی تولید کنیم؟

پیامک این روزها به یکی از آزار دهنده‌ترین انواع تبلیغات تبدیل شده است، شاید خود شما هم از جمله کسانی باشید که دیگر صندوق پیام‌های گوشی موبایل‌تان را باز نمی‌کنید؛ چرا که انبوهی از پیامک‌های بازنشده تبلیغاتی آنجاست و شما اصلا چشم دیدن آن‌ها را ندارید! با وجود پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ و تلگرام و … شاید دیگر کمتر کسی به صورت روزانه از پیامک استفاده می‌کند. از طرفی پیام‌های تبلیغاتی بی‌‌هدف و پشت سر هم، میل و رغبت به استفاده از پیامک را کم کرده است. با این حال ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه هنوز هم شیوه پرطرفداری از تبلیغات است و روزانه به خیل کسب‌وکارهایی که از پنل‌های پیامکی استفاده می‌کنند، اضافه می‌شود. اگر شما هم برای تبلیغات کسب و کارتان از پیامک استفاده می‌کنید، قطعا موضوع تولید محتوای متنی پیامک؛ یکی از چالش‌های همیشگی شماست.

چگونه محتوای پیامکی تولید کنیم؟

ویژگی‌های تولید محتوای متنی پیامک

تولید محتوای متنی پیامک؛ ویژگی‌های زیادی دارد و البته این ویژگی‌ها در بیشتر موارد همراه با محدودیت است. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • مشخص کردن هدف از ارسال پیامک
  • جمله یا عبارت آغازین
  • تعداد کاراکترها
  • ایجاد اهمیت و ضرورت موضوع
  • استفاده از نام کاربر برای خطاب (شخصی‌سازی)

چگونگی تولید محتوای متنی پیامک تبلیغاتی

و اما چالش اصلی تولید محتوای متنی یعنی چگونه نوشتن. برای این که بدانیم در چگونه یک پیامک تبلیغاتی بنویسیم باید بدانیم که کدام از ویژگی‌های پیامک‌ فرصت است و کدام یک محدودیت.

مشخص کردن هدف از ارسال پیامک و یافتن بهانه مناسب

فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی بی‌هدف، بی‌مناسبت و در کل بیهوده، هم هزینه‌های شما را به باد می‌دهد و هم مخاطب را از برندتان منزجر می‌کند. پیش از هر چیز بهتر است یک تقویم برای ارسال پیامک آماده کنید، مناسبت‌ها، تخفیف‌ها، رویدادها و خلاصه هر چیزی که می‌تواند بهانه‌ای برای فرستادن پیام باشد را بررسی کنید و هدفتان را لابه‌لای این بهانه‌ها بگنجانید. مثلا ثبت‌نام مشتری تازه می‌تواند بهانه خوبی برای فرستادن پیامک‌های تخفیف و … باشد. همچنین تبریک روز تولد مخاطب می‌تواند بهانه‌ای برای یادآوری درباره محصولات تازه یا ویژگی‌های جدید محصولتان باشد.

استفاده از نام کاربر برای خطاب (شخصی‌سازی)

همیشه استفاده از خطاب گلی عزیز، ایمان عزیز و … بهتر از دوست عزیز و دوست گرامی و … است.

چه در ایمیل و خبرنامه و چه در پیامک، این گونه شخصی‌سازی کردن پیام یعنی احترام به مخاطب. بنابراین این فرصت خوب را از دست ندهید و پیامک‌هایتان را شخصی‌سازی کنید.

تعداد کاراکترها

تمام متن‌ها به سمت خلاصه‌تر شدن پیش می‌روند؛ چرا که مخاطب امروزی فرصتی برای خواندن متن‌های طولانی ندارد.برای درک بهتر این مطلب پیشنهاد میکنم مقاله محاسبه کاراکتر ها را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *