اشتباهات رایج در بازاریابی پیامکی و چگونگی جلوگیری از آن

اشتباهات رایج در بازاریابی پیامکی و چگونگی جلوگیری از آن

کسب و کارهایی که بازاریابی پیامکی را به درستی انجام می دهند، نتایج فوق العاده بالایی را مشاهده می کنند. به همین دلیل است که ما زمان زیادی را صرف صحبت در مورد بهترین شیوه های بازاریابی پیامکی می کنیم. شما می توانید پیام های خود را به روش های مختلفی بهینه کنید: از نوشتن متن هایی که مشترکین واقعاً می خواهند بخوانند تا تجزیه و تحلیل و آزمایش بهتر. دانستن اینکه چه کاری را نباید انجام داد نیز مفید است. چند اشتباه رایج در بازاریابی پیامکی وجود دارد که می تواند مانع موفقیت شما شود.

برای کمک به اجتناب از آنها، سات اس ام اس فهرستی از ده اشتباه اصلی که به عملکرد کمپین شما آسیب می زند، گردآوری کرده است.

اشتباهات رایج در بازاریابی پیامکی و چگونگی جلوگیری از آن
اشتباهات رایج در بازاریابی پیامکی و چگونگی جلوگیری از آن

1. ارسال بدون رضایت

از بین تمام اشتباهات بازاریابی متنی که می توانید مرتکب شوید، این یکی جدی ترین است. مطابق با قانون حمایت از مصرف‌کننده تلفنی (TCPA)، وقتی پیام‌های بازاریابی پیامکی ارسال می‌کنید، ابتدا باید رضایت کتبی صریح همه گیرندگان خود را تضمین کنید.

این بدان معناست که شما نمی توانید شماره تلفن بخرید یا لیستی از مخاطبین را از یک CRM بارگذاری کنید که صراحتاً برای دریافت پیامک از شما شرکت نکرده اند. اگر قبل از ارسال پیام انبوه رضایت خود را تضمین نکنید، ممکن است خود را در معرض مسئولیت قانونی قابل توجهی قرار دهید.

راه حل: راهنمای ما را در مورد مهم ترین چیزهایی که باید در مورد انطباق پیامک بدانید بخوانید. همچنین می‌توانید از ابزارهایی مانند کلیدواژه‌های پیام کوتاه، فرم‌های وب سازگار، و ابزارک ثبت‌نام تلفن همراه ما برای کمک به دریافت رضایت صریح استفاده کنید.

2. پیامک در خارج از ساعات کاری

ارسال پیامک در خارج از ساعات کاری مانند دریافت تماس از یک بازاریاب تلفنی درست زمانی است که می خواهید برای شام بنشینید. آزاردهنده است و هیچ حسن نیتی برای شما به همراه نخواهد داشت.

مگر اینکه از نظر متنی مناسب باشد – به هشدارهای متنی برای مواقع اضطراری فکر کنید – بهتر است پیام‌های متنی خود را در محدوده ساعات کاری معمول نگه دارید. برای راهنمایی بیشتر در اینجا، مقاله ما را در مورد بهترین زمان برای ارسال کمپین متنی بررسی کنید.

راه‌حل: هم کمپین‌های متنی انبوه، هم پاسخ‌دهی خودکار خودکار، و هم پیام‌های صندوق ورودی یک به یک را می‌توان از قبل برنامه‌ریزی کرد تا از دسترسی به مشتریان در زمانی که نمی‌خواهند با آنها تماس گرفته شود، جلوگیری شود.

3. عدم ارسال متن خوش آمد گویی

اگر شخصی برای دریافت پیام‌های متنی شما ثبت‌نام کند و برای یک هفته یا حتی چند روز از شما خبری نداشته باشد، در نهایت ممکن است به خاطر نداشته باشد که چرا از ابتدا ثبت‌نام کرده است و سپس لغو اشتراک

راه حل: از توانایی ما برای سفارشی کردن پاسخ خودکار اولیه ارسال شده به هر مشترک جدید استفاده کنید. از این متن خوشامدگویی برای تشکر از ثبت نام استفاده کنید و به آنها یادآوری کنید که برای چه چیزی ثبت نام کرده اند.

برای پیوستن به تیم SimpleTexting متشکریم! مشتاقانه منتظر شنیدن هر هفته از ما باشید و نکات بازاریابی را مستقیماً از کارشناسان، منحصراً برای شما، اعضای باشگاه متن ما، بشنوید!

4. عدم ماندن در برند

ارسال پیامک یک راه صمیمی برای ارتباط با مشتریان شما است – این نحوه ارتباط مردم با خانواده و دوستان است.

از اینکه اجازه دهید شخصیت برندتان در متن‌هایتان بدرخشد نترسید تا پیام شما آنقدر ناخوشایند به نظر نرسد. ترس از قرار گرفتن در تعداد کاراکترها اغلب می‌تواند برندها را به سمت روباتیک شدن سوق دهد.

آنچه از همه مهمتر است، اصالت است. اگر یک سازمان حبابی و پرانرژی هستید، مطمئن شوید که در پیام های شما آمده است. از سوی دیگر، اگر رسمی‌تر و فنی‌تر هستید، فشاری را احساس نکنید که از آن دور شوید. همه چیز در مورد برآورده کردن انتظارات مشتری شماست.

راه‌حل: داستان‌های موفقیت ما را بررسی کنید تا در مورد چگونگی یادگیری سازمان‌های مختلف برای نوشتن پیام‌هایی که برای مخاطبان منحصربه‌فردشان معنا دارد، مطالعه کنید.

5. فراموش کردن گنجاندن یک فراخوان برای اقدام (CTA) در پیام های خود

نحوه بسته بندی پیام خود تعیین می کند که آیا گیرنده شما گام مهم بعدی را برمی دارد یا خیر.

درج نکردن CTA واضح در هر پیام به این معنی است که مشترکین شما کمتر می دانند که چه کاری باید انجام دهند و ارزش پیام های شما را دریافت می کنند. نتیجه افزایش نرخ لغو اشتراک شماست.

راه‌حل: بهترین راه برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی‌افتد این است که به مردم ایده واضحی از آنچه می‌خواهید انجام دهند ارائه دهید – این را بخرید، این را بخوانید، این را امتحان کنید و غیره.

6. کوتاه نکردن URL ها

هر کاراکتری برای کمپین‌های تبلیغاتی پیامکی مهم است، به خصوص اگر MMS یا پیامک طولانی ارسال نکنید و خود را به 160 کاراکتر محدود کنید. استفاده از URL های کوتاه شده می تواند پیام های ارزشمندی را برای شما باز کند.

فراتر از محدودیت های کاراکتر، لینک های کوتاه تر نیز می توانند نرخ کلیک بالاتری داشته باشند زیرا URL های طولانی تر با رشته های پرس و جو می توانند پیام را کاهش دهند و هرزنامه به نظر برسند.

راه حل: برای گنجاندن پیوندهای کوتاه شده در کمپین SimpleTexting بعدی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیوند مورد نظر خود را کپی و جایگذاری کنید، سپس دکمه جادویی «کوتاه کردن URLs» را فشار دهید.

7. ارسال همان پیشنهاد یا پیام

وقتی شخصی برای دریافت پیام های متنی شما مشترک می شود، انتظار دارد که این پیام ها ارزشمند باشند. بنابراین، ارسال پیام «فقط به این دلیل» یا ارسال مکرر همان پیشنهاد می‌تواند به مخاطبان شما چیزی را بدهد که ما دوست داریم آن را «پشیمانی مشترک» بنامیم.

راه حل: شما باید استراتژی بازاریابی پیامکی خود را تازه نگه دارید. نمی‌توانید هر هفته همان متن‌ها را دوباره بفرستید. میزبانی یک جایزه را در نظر بگیرید، یک نظرسنجی در مورد محصولاتی که مشتریان می خواهند انجام دهید، یا به طور کامل فراتر از تبلیغات گسترش دهید.

8. ارسال پیام های بیشتر از حد انتظار

در حالی که برخی ممکن است توصیه کنند که ارسال پیامک “بیش از حد” یک اشتباه است. در عوض، از شما می‌خواهیم بیش از آنچه مشترکین انتظار دارند، از ارسال پیامک خودداری کنید.

به عنوان مثال، مشتری ما، LunkerText، یک پیام متنی روزانه برای مشترکین خود ارسال می کند. هیچ کس از حجم آزرده نمی شود زیرا به وضوح بیان می کند که این یک سرویس معاملات روزانه است.

اگر شخصی برای راه اندازی محصول هفتگی فروشگاه تجارت الکترونیک شما ثبت نام کند و شما روزانه برای او پیامک ارسال کنید، به احتمال زیاد او ناراحت می شود زیرا فقط انتظار یک پیام در هفته را داشت.

راه حل: مطمئن شوید که با مشتریان خود درمورد اینکه چقدر برای ارسال پیامک به آنها برنامه ریزی می کنید پیشاپیش صحبت کنید و تا جایی که می توانید به آن پایبند باشید.

9. عدم تمرکز بر رشد لیست پیامک

یکی از رایج ترین اشتباهات در مورد پیامک عدم تمرکز بر رشد لیست است.

اگر به تازگی بازاریابی پیامکی را شروع کرده اید، اولین گام شامل جذب مشترکین برای ارتباط با آنها است. این به این دلیل است که هرچه شماره تلفن همراه شما بیشتر باشد، درآمد بالقوه بیشتری می توانید ایجاد کنید.

حتی اگر یک بازاریاب متن باتجربه هستید، ساختن یک لیست قوی باید همیشه در ذهن شما باشد.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *