اشتباه رایج در ارسال پیامک های تبلیغاتی سات

اشتباهات پیامک های تبلیغاتی

اشتباهات پیامک های تبلیغاتی

آیا به دنبال ارتباط با مشتریان و افزایش فروش کسب و کار خود هستید، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ تبلیغات پیامکی بهترین مکان برای شروع است. با این راهنمای مفید، هفت اشتباه رایج در ارسال پیامک های تبلیغاتی را یاد بگیرید.

قبل از شروع تبلیغات پیامکی، باید از خود بپرسید: “آیا تبلیغات پیامکی راه مناسبی برای کسب و کار من است؟”

ارسال پیامک ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مشتریان بالقوه و مشتریان شماست… اما استفاده نادرست از آن آسان است و می‌تواند به سرعت روابط مشتری و کسب و کار شما را خراب کند.

اشتباه رایج در ارسال پیامک های تبلیغاتی

اینکه بتوانید با یک متن به سرعت و به طور مستقیم به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، می تواند رویایی به نظر برسد که به حقیقت پیوسته است… اما مطمئن شوید که هیچ یک از اشتباهات زیر را مرتکب نمی شوید:

 

1.) عدم دریافت مجوز مناسب

هنگامی که پیام متنی یا پیامکی ارسال می کنید، برای اینکه قانونی بمانید، باید مجوز مستقیم از گیرندگان داشته باشید. انجام آن آسان است…

هنگامی که لیست خود را می سازید، به سادگی به مردم اطلاع دهید که به طور منظم برای آنها پیامک ارسال می کنید و به آنها پیوندی به خط مشی رازداری خود بدهید. فقط مطمئن شوید که همیشه هنگام جمع آوری شماره آنها مجوز دریافت می کنید. ساده ترین راه این است که مشتریان برای ثبت نام یک کلمه کلیدی را برای شما پیامک کنند.

این به شما یک رکورد آسان از شرکت در لیست شما می دهد.

ارسال پیام به افرادی که ثبت نام نکرده اند نه تنها غیرقانونی است… بلکه راهی عالی برای تحریک مشتریان شماست. اما این تنها راه برای به هم ریختن رابطه با مشتری نیست…

 

2.) ارسال پیام های مزخرف

هیچ کس دوست ندارد تلفن خود را با یک پیام بی فایده قطع کند.

اگر پیام متنی برای تبلیغات یک رویداد جدید، به اشتراک گذاری اطلاعات، یا برجسته کردن بخشی از کسب و کار خود ارسال می کنید، همیشه بپرسید که آیا مشتری من این پیام را می خواهد؟

هر متنی که ارسال می‌کنید باید کوتاه، واضح باشد و برای گیرنده سود آشکاری داشته باشد.

انصراف از فهرست پیام‌های متنی آسان است… شما فقط باید کار «STOP» را به صورت پیامک ارسال کنید… بنابراین اگر پیام‌های پر از زباله ارسال کنید، افراد خیلی سریع انصراف می‌دهند.

قبل از ارسال هر پیامی باید بپرسید که آیا مشتری شما در طرف دیگر واقعاً می خواهد این پیام را ببیند یا خیر!

و در اینجا یک نکته سریع وجود دارد … مطمئن شوید که همه تبلیغات پیامک شما یک فراخوان برای اقدام واضح دارند!

 

3.) آزمایش نکردن پیام های مختلف

همیشه در حال آزمایش باشید …

این شعار بازاریابان بزرگ است. آنها همیشه چیزهای جدید را آزمایش می کنند …

بسیاری از بازاریابان فکر می کنند چون پیام های متنی آنقدر کوتاه هستند که نمی توانند آزمایش کنند … هیچ چیز دور از واقعیت نیست.

حتی زمانی که از پیام های متنی استفاده می کنید و تبلیغات پیامکی ارسال می کنید، همیشه می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید. دعوت به اقدام خود را تغییر دهید. یک خط افتتاحیه جدید را امتحان کنید. به جای پیوند یک شماره تلفن اضافه کنید. به جای مقاله به یک ویدیو پیوند دهید.

از طریق آزمایش مداوم، می توانید تعیین کنید که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر است. شما متوجه خواهید شد که چه چیزی بهترین پاسخ را دریافت می کند و بیشترین درآمد را برای شما به ارمغان می آورد.

آزمایش مداوم واقعاً فروش شما را بالاتر می برد … پس منتظر نباشید … امروز چیزی جدید را آزمایش کنید!

 

4.) عدم امکان انصراف آسان

صرف نظر از اینکه بازاریابی متنی شما چگونه انجام می شود، شما باید راهی آسان برای خروج مشترکین از لیست خود داشته باشید. نه تنها عمل خوبی است، و سطحی از اعتماد را در مشتریان شما ایجاد می کند، بلکه قانون است.

ساده ترین کاری که می توان انجام داد این است که به مردم یادآوری کنیم که می توانند برای لغو اشتراک پیامک “توقف” را ارسال کنند.

به من اعتماد کنید، اگر مردم می خواهند از لیست شما خارج شوند، باید آنها را رها کنید. روی مشتریانی تمرکز کنید که واقعاً می خواهند از شما بشنوند.

آزار دادن مردم راهی برای ایجاد اعتماد و برنده شدن در فروش نیست!

 

5.) عدم زمان بندی صحیح پیام ها

ارسال پیام خود در زمان نامناسب مانند فشار دادن تبلیغات خود به سطل زباله است … ممکن است آنها را ارسال نکنید.

هر کسب و کاری متفاوت است… برای برخی ارسال پیام های اس ام اس شما در حدود ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر به وقت محلی به خوبی کار می کند. اکثر مردم در آن ساعات در خانه هستند و بعد از کار در حال استراحت هستند و احتمال بیشتری دارد که با پیام شما درگیر شوند.

برای سایر مشاغل، ارسال پیام در صبح یا ظهر بهترین زمان برای دریافت پاسخ است.

ببینید، زمان‌بندی مناسب پیام‌هایتان هنر خوبی است. به این فکر کنید که چه زمانی مردم بیشتر به محصولات و خدمات شما نیاز دارند…

اگر خیلی زود پیام‌ها را ارسال کنید، احتمالاً به نفع مسائل مهم‌تر نادیده گرفته می‌شوند. و خیلی دیر در شب، شما فقط مردم را عصبانی خواهید کرد.

فهمیدن زمان ارسال پیامک به همان اندازه مهم است که چه چیزی بگوییم!

این اشتباه دیگری است که بسیاری مرتکب می شوند.

 

6.) سفارشی نکردن پیام شما

اگر چندین محصول یا خدمات را می فروشید، می خواهید لیست های خود را تقسیم بندی کنید.

بخش بندی لیست شما واقعا مهم است. این به شما امکان می دهد اطلاعات و پیشنهادات ویژه ای را برای آن دسته از مشتریانی که بیشتر به محصولات یا خدمات خاص علاقه مند هستند ارسال کنید.

برای مثال، من یک کسب‌وکار را می‌شناسم که محصولی را به سازمان‌های غیرانتفاعی می‌فروشد و محصول دیگری را به صاحبان مشاغل می‌فروشد. هنگامی که افراد به لیست پیامک خود اضافه می شوند، همیشه از آنها می پرسند که آیا آنها یک تجارت هستند یا غیر انتفاعی.

بسته به پاسخ آنها، آنها را به یک لیست خاص اضافه می کنند … و سپس اطلاعات مربوط به علایق خود را ارسال می کنند!

تقسیم بندی لیست به شما امکان می دهد پیام خود را با توجه به نیازهای خاص هر فرد بسازید!

حداقل برای محصولات و خدمات کاملاً نامرتبط پیام ارسال نکنید. این فقط اتلاف وقت همه است.

اگر کارها را به درستی انجام دهید… مشتریان شما احساس خواهند کرد که هر پیامی فقط برای آنها طراحی شده است!

حال، این آخرین اشتباه تبلیغاتی پیامکی است که باید از آن اجتناب کنید…

 

7.) ارسال پیام هایی که خیلی طولانی هستند

پیام های متنی باید کوتاه و شیرین باشند.

اطمینان حاصل کنید که محدودیت کاراکتر ذاتی پیام‌های متنی را رعایت می‌کنید. (160 کاراکتر برای یک پیام کوتاه و 300 کاراکتر برای یک پیام MMS).

به یاد داشته باشید که کلید تبلیغات پیامکی این است که پیشنهادات خود را در مقابل افرادی که قبلاً علاقه مند هستند دریافت کنید بدون اینکه آنها را آزار دهید.

اگر شخصی چندین متن را پشت سر هم دریافت کند، احتمالاً ناراحت می شود.

اکنون این یک نکته پاداش است… مکرراً به مردم پیامک ندهید. یک قانون سرانگشتی خوب یک بار در هفته است… اما مثل همه چیز به تجارت شما بستگی دارد.

 

آیا برای ورود به تبلیغات پیامک آماده هستید؟

امروز به اشتباهات پیامک های تبلیغاتی بسیاری از مشاغل به مشتریان خود پرداختیم. لحظه ای وقت بگذارید و در مورد کمپین های پیام کوتاه اخیر خود فکر کنید … آیا هیچ یک از این قوانین را شکسته اید؟

همانطور که پیام بعدی خود را می سازید، این لیست اشتباهات پیامک های تبلیغاتی را مرور کنید… و مطمئن شوید که تبلیغات پیامک خود را به درستی انجام می دهید!

امیدوارم مقاله سات اس ام اس  درباره اشتباهات پیامک های تبلیغاتی ایده های خوبی در مورد نحوه استفاده از پیامک برای بهبود کسب و کار خود به شما داده باشد.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *