بازاریابی پیامکی ابزاری قدرتمند برای بازاریابان منطقه ای

بازاریابی پیامکی ابزاری قدرتمند برای بازاریابان منطقه ای

بازاریابان منطقه ای

بازاریابی پیامکی می تواند موضوعی عمیقاً قطبی کننده در بازار منطقه ای باشد که به شدت به رسانه متکی است.

از یک طرف، بازاریابی پیامکی می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای بازاریابان باشد تا با موفقیت به مخاطبان بسیار هدفمند دست یابند. توانایی ارسال پیام های ساده برای 8 تا 10 فایل در واحد، آن را به یک ابزار قدرتمند و مقرون به صرفه تبدیل می کند.

از طرف دیگر، کمپین های بدون ساختار می توانند به تمرینی برای ارسال هرزنامه به مشتریان در تمام ساعات تبدیل شوند که منجر به نارضایتی و خشم آشکار می شود. کمپین های بازاریابی پیامکی نامربوط در واقع می توانند به ارزش ویژه برند آسیب بیشتری بزنند تا سود. کاربران اغلب از دریافت پیام‌های کاملاً ناخواسته که به آنها مربوط نمی‌شود – و اغلب در ساعت‌های عجیب و غریب از شب ابراز ناراحتی می‌کنند. به زبان ساده، هرزنامه پیامک ارزش ویژه برند را کاهش می دهد و مخاطبان شما را آزار می دهد.

تقصیر به خودی خود بازاریابی پیامکی نیست، بلکه نحوه استفاده سازمان ها از آن است. وقتی با دقت استفاده می‌شود، پیامک‌ها کانالی قدرتمند برای ایجاد تبدیل در مورد رویدادها یا پیشنهادات خاص هستند.

نادیده گرفتن حقایق سخت است. در نظر بگیرید که سالانه 8.6 تریلیون پیامک در سراسر جهان ارسال می شود. تنها در بازار ایالات متحده، روزانه 6 میلیارد پیامک ارسال می‌شود. این رقم حدود 20 برابر توییت‌هایی است که روزانه ارسال می‌شود و حدود 12 برابر تعداد پیام‌های فیسبوک در روز است. اینها نه تنها اعداد بزرگی هستند، بلکه فرصتی عالی برای برندها هستند تا از آن به نفع خود استفاده کنند.

بازاریابی پیامکی ابزاری قدرتمند برای بازاریابان منطقه ای
بازاریابی پیامکی ابزاری قدرتمند برای بازاریابان منطقه ای

سات اس ام اس از بازاریابی پیامکی برای تأثیرگذاری عالی استفاده می کند. با اطمینان از اینکه برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری در هر کمپین انجام می شود. پیام‌های ما ساده و سرراست برای تشویق به یادآوری ذهن هستند. ما همچنین زمان آنها را برای همزمانی با یک فرصت خاص، تبلیغات، جشنواره یا رویدادهای دیگر که معتقدیم برای مشتریان ما بسیار مرتبط خواهد بود، تعیین می کنیم. در سات اس ام اس، با شخصی‌سازی پیام‌های خود برای کمک به ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان خود، قدمی فراتر برداشته‌ایم.

بازاریابی پیامکی یک نوشدارویی نیست. این نمی تواند تنها ستون یک استراتژی ارتباط بازاریابی باشد. اما یک کانال اضافی را در یک رویکرد یکپارچه ارائه می دهد. پیامک ها به ویژه در آخرین مرحله کمپین بازاریابی – در هدایت تبدیل به سمت یک اقدام خاص مفید هستند.

هنگامی که با دقت استفاده می شود، بازاریابی پیامکی همچنین می تواند بازگشت سرمایه بسیار مطلوبی ایجاد کند. که با تفریق کل درآمد تولید شده از هزینه اجرای کمپین پیام کوتاه و تقسیم بر هزینه کمپین محاسبه می شود. در سات اس ام اس، ما از پیام‌های هدفمند در موارد متعدد، از جمله رمضان و عید، برای اجرای تبلیغات خاص استفاده کرده‌ایم. ما ROI بالا و نرخ تبدیل عالی به دست آورده ایم.

سرعت مزیت مهمی است که پیامک ها به میز می آورند. برخلاف تبلیغات چاپی یا اسپات های رادیویی، کمپین های پیامکی را می توان خیلی سریع خواند و پخش کرد. ایجاد متن نیز آسان تر از کار خلاقانه پیچیده مورد نیاز برای کانال های دیگر است. و با متونی که از فرستنده به گیرنده فقط به هفت ثانیه نیاز دارند، پاسخ کمپین شما بلافاصله قابل مشاهده است.

شاید بزرگترین مزیت کمپین‌های پیامکی توانایی آن در تقسیم‌بندی پایگاه مشتری و تنظیم ارتباطات بر اساس آن باشد. کمپین‌های خوب بر اساس زمان، مکان، جمعیت‌شناسی، علایق و سایر داده‌های مصرف‌کننده هدف قرار می‌گیرند. از نظر فناوری، پیوند کمپین‌های پیامکی به سیستم‌های CRM یکپارچه می‌تواند به برندها کمک کند اولویت‌های مشتری را بیشتر بررسی کنند و به آنها امکان شخصی‌سازی و هدف‌گیری حتی بهتر را بدهد.

نکته مهم دیگر نفوذ است. در حالی که همه مجلات و روزنامه های چاپی نمی خوانند، تقریباً همه تلفن همراه دارند. پیامک‌ها حتی نیازی به گوشی هوشمند ندارند، به این معنی که از نظر تئوری می‌توانند تقریباً 100 درصد از مخاطبان منطقه – از کارگران یقه آبی گرفته تا بزرگان تجاری را جذب کنند.

استراتژی های بازاریابی پیامکی را می توان به گونه ای طراحی کرد که بسیار قابل اندازه گیری و کمیت باشد. متن‌ها می‌توانند حاوی یک تماس برای اقدام باشند و به دنبال آن پیوندی وجود داشته باشد که مشتریان را به یک صفحه فرود هدایت کند. این به برندها کمک می‌کند تا کلیک‌ها را ردیابی کنند، CPE (هزینه به ازای هر تعامل) و CPC (هزینه به ازای هر کلیک) را تعیین کنند و بینشی در مورد ROI کسب کنند. کمپین ها را می توان با یکدیگر و با سایر کانال های بازاریابی مقایسه کرد تا به بهینه سازی بودجه کمک کند.

ما ثابت کرده‌ایم که بازاریابی پیامکی ابزار بسیار قدرتمندی در زرادخانه یک بازاریاب است. اما برای موفقیت یک کمپین بازاریابی پیامکی، باید از برخی دستورالعمل‌های حیاتی پیروی کند. اول، باید زمینه ای و واضح باشد. مشتریان باید بدانند که چرا هدف قرار گرفته اند. آن‌ها باید بتوانند مرز مستقیمی بین دریافت پیام‌ها و داوطلب کردن شماره تلفن خود برای دریافت تبلیغات مستقیم به تلفن‌هایشان ترسیم کنند. پیشنهادهای ارسال شده باید ارزش واقعی اضافه کنند.

تلاش برای شفافیت و بازاریابی پیامکی اخلاقی زود شروع می شود. در صورت امکان، برندها باید روی مونتاژ پایگاه های داده با کیفیت بالا که به طور منظم به روز می شوند، سرمایه گذاری کنند. آنها باید بتوانند بر اساس ترجیحات، جغرافیا و جمعیت شناسی از این پایگاه های داده پرس و جو کنند. نکته اصلی جلوگیری از ریختن غیر ضروری است. هدف‌گذاری ضعیف نه تنها باعث کاهش موفقیت کمپین می‌شود، بلکه می‌تواند با آزار دادن مشتریان به طور فعال علیه یک برند کار کند. به یاد داشته باشید که این مسئولیت ما به عنوان بازاریاب است که به‌جای پخش‌های هدفمند ضعیف، کمپین‌های پیامکی هدفمند را طراحی کنیم. اگر مشتریان ارزشی را در متن هایی که ارسال می کنید نمی بینند، اکنون می توانند فرستنده را مسدود کنند.

پیام ها همچنین باید به طور موثر زمان بندی شوند و محدود به زمان باشند. این دو ایده شبیه به هم هستند اما در عمل کاملاً متفاوت هستند. پیام‌های زمان‌بندی شده مؤثر در زمانی از روز قرار می‌گیرند که بلافاصله خوانده می‌شوند. آنها همچنین به گونه ای ساخته شده اند که مردم را وادار به خواندن آنها کند. جالب است که در حالی که نرخ باز شدن عکس‌های ایمیل به‌تدریج تا حدود 24 ساعت پس از زدن ارسال افزایش می‌یابد، نرخ باز شدن پیامک پس از ساعت اول به‌سرعت شروع به کاهش می‌کند. ارسال در زمان مناسب و باز شدن سریع آن پیام‌ها کلیدی است.

پیام های محدود به زمان پیام هایی هستند که فقط برای یک بازه زمانی خاص مرتبط هستند. مؤثرترین کمپین‌های پیامکی با اطلاع‌رسانی از رویدادهای محدود به زمان، مردم را به فعالیت وا می‌دارد – مثلاً پیشنهادی که فقط برای سه روز اجرا می‌شود، یا کمپینی که فقط برای ماه رمضان است. تعیین زمان به عنوان یک عامل کلیدی در کمپین می تواند نرخ پاسخگویی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. پیامک هایی که پاسخ سریع مصرف کننده را به دنبال ندارند، کارایی خود را به سرعت از دست می دهند. اگر کاربران ظرف چند روز پس از دریافت پیامک اقدامی نکرده باشند، به احتمال زیاد هرگز هرگز اقدامی نخواهند کرد.

و در نهایت، کمپین های پیامکی باید با ارائه مزایا به مصرف کنندگان خشنود یا حداقل علاقه مند شوند. اگر برندها بتوانند پیشنهادات واقعاً سودمندی را ایجاد کنند که مشتریان مایل به شنیدن آن‌ها هستند و سپس از پیامک‌ها به عنوان یکی از راه‌های اطلاع رسانی به مشتریان در مورد آنها استفاده کنند، مخاطبان را بسیار پاسخگوتر خواهند یافت. هدف این است که پیامک های خود را از مزاحمت صرف به بولتن های ضروری از اطلاعات مرتبط ارتقا دهید. اعتماد کلیدی است. مشتریان به احتمال زیاد پیامک هایی را از برندهایی باز می کنند که فقط برای اطلاعات مهمی که احتمالاً به نفع مصرف کنندگان است از آنها استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *