چگونه اولین کمپین بازاریابی پیامکی خود را شروع کنیم

مزایای بازاریابی پیامکی در 1401

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی ارسال کمپین های تبلیغاتی یا پیام های معاملاتی برای اهداف بازاریابی با استفاده از پیام های متنی (SMS) است. این پیام‌ها عمدتاً برای برقراری ارتباط پیشنهادات، به‌روزرسانی‌ها و هشدارهای حساس به زمان به مشتریان و سایر افراد متفرقه می باشد.

اگر این تعریف بازاریابی پیامکی خیلی پیچیده به نظر می رسد نگران نباشید. این مقاله تمام اصطلاحات بالا را پوشش می دهد تا به شما ایده بهتری درباره اینکه چگونه بازاریابی پیامکی می تواند استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را بهبود بخشد، ارائه می دهد.

هیچ رمز و رازی نیست که توسعه روابط با مشتریان کار می کند. اگر می خواهید به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید، نمی توانید منتظر بمانید تا آنها به سراغ شما بیایند. شما باید فعال باشید و به جایی بروید که آنها هستند.

اکنون، من انتظار ندارم (یا توصیه می کنم) شما به درهای همه مشتریان و مشتریان احتمالی خود ضربه بزنید. این دیوانگی خواهد بود. اما، شما می توانید بهترین کار بعدی را انجام دهید.

به آنها پیامک ارسال کنید

از آنجایی که مردم بیشتر به تلفن های خود وابسته می شوند، پیام های متنی به مستقیم ترین خط تماس تبدیل می شوند. این امر بازاریابی پیامکی یا بازاریابی پیامکی را به یکی از مؤثرترین اشکال برقراری ارتباط با مشتریان در صورت انجام صحیح تبدیل کرده است.

قوانین و بهترین شیوه ها برای بازاریابی پیامکی چیست؟

مطمئن شوید که مخاطبین شما در پیامک شرکت کرده اند
پیامک یک راه ارتباطی بسیار موثر و مستقیم با مشتری است. اما قوانین زیادی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی پیامکی خود در نظر بگیرید. اولین و مهمترین آنها دریافت مجوز از مخاطبین شما برای ارسال پیامک به آنها است.

پیامک نرخ باز شدن بسیار بالایی دارد، اما اگر پیام‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کنید که آن‌ها را نمی‌خواهند، به شما کمکی نمی‌کند. ناگفته نماند که شرکت در اکثر کشورها مورد نیاز است.

مراقب زمان ارسال پیام های خود باشید.

بر خلاف ایمیل، که فقط چند بار در روز (حداکثر) بررسی می شود، مردم تقریبا بلافاصله پیام های متنی را باز می کنند. این برای پیام‌های فوری عالی است، اما نمی‌خواهید از این قدرت با ایجاد مزاحمت برای مخاطبین در ساعات فرد در روز سوء استفاده کنید.

آیا می خواهید تمام شود و از کوپنی استفاده کنید که فقط ساعت 2 صبح چهارشنبه شب شما را از خواب بیدار می کند؟ اینطور فکر نمی کرد.

حتی برخی از کشورها قوانینی در مورد زمان ارسال پیام‌های متنی بازاریابی دارند (مثلاً فرانسه بازاریابی پیامکی را در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمانی بعد از ساعت 10 شب مجاز نمی‌داند).

نام شرکت خود را در پیام های خود قرار دهید.

هنگام ارسال پیامک های انبوه، اکثر ارائه دهندگان آنها را از طریق یک کد کوتاه ارسال می کنند، به این معنی که مخاطبین شما متوجه نمی شوند که از شما می آید. به همین دلیل است که باید به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه کسی پیام را در وهله اول ارسال می کند.

شما نمی خواهید یک کوپن تبلیغاتی برای مشتریان ارسال کنید و از آنها ندانید که کجا باید بروند، درست است؟

از پیامک برای تکمیل بقیه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید

زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که کانال های زیادی وجود دارد که می توانید برای تعامل با مشتریان خود از آنها استفاده کنید. همه این کانال ها با هم پیوند می خورند تا یک سیستم ارتباط بازاریابی ایجاد کنند که کسب و کارها را قادر می سازد تا با مشتریان و رهبران در مقیاس بزرگ روابط برقرار کنند.

پیامک و ایمیل مارکتینگ دو کانالی هستند که بسیار مکمل یکدیگر هستند. شما می توانید از طریق هر دو کانال کمپین ایجاد کنید، با استفاده از ایمیل برای درج اطلاعات دقیق تر و پیامک برای برقراری ارتباط بیشتر با اطلاعات حساس به زمان یا فوری.

چرا بازاریابی پیامکی موثر است؟

پیامک به چند دلیل یکی از مفیدترین کانال های بازاریابی است که در اختیار شماست:

فراگیر بودن تلفن های هوشمند: با توجه به اینکه 81 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده در سال 2019 صاحب گوشی هوشمند هستند، پیامک یک راه عالی برای دسترسی مستقیم به مشتریان است. با قرار دادن یک پیوند در این متن، می توانید تعامل با تجارت خود را به صورت آنلاین افزایش دهید.
حلقه بازاریابی ایمیلی را می بندد: اگرچه بازاریابی ایمیلی و پیامکی شباهت های زیادی در اجرای استراتژی خود دارند، اما بهترین عملکرد را در کنار هم دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید از پیامک برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی تر است.
نرخ تعامل بالا: نرخ تعامل پیامک در مقایسه با ایمیل نجومی است، به طوری که 90٪ پیامک ها در عرض 3 دقیقه پس از دریافت آنها خوانده می شوند. این باعث می‌شود پیامک در ارائه اطلاعات حیاتی با نرخ موفقیت بالا بسیار مفید باشد.
عالی برای بازارهای نوظهور: اگر کسب و کار شما تلاش می کند در کشورهایی فعالیت کند که داده گران است و وای فای کمتر رایج است، پیامک کانال بسیار بهتری برای برقراری ارتباط اطلاعات است.

اشتباه رایج در ارسال پیامک های تبلیغاتی سات

بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟

پیام‌های بازاریابی پیامکی از «کدهای کوتاه» بر خلاف شماره‌های تلفن کامل ارسال می‌شوند. این کدهای کوتاه معمولاً 5 تا 6 رقمی هستند و می توانند با یک فرستنده مرتبط شوند یا بین چندین فرستنده به اشتراک گذاشته شوند.

بسیاری از کشورها (از جمله ایالات متحده) اجازه تغییر اطلاعات فرستنده را نمی دهند. این بدان معناست که پیام شما به عنوان یک پیام متنی از هر کد کوتاهی که ارائه دهنده شما استفاده کرده است (نه از کسب و کار شما) ظاهر می شود. به همین دلیل مهم است که نام شرکت خود را در پیام ذکر کنید.

دو نوع پیام وجود دارد که می توانید با بازاریابی پیامکی ارسال کنید:

کمپین ها: پیام های کمپین، پیام های متنی انبوه کلاسیک «یک به چند» هستند. آنها معمولاً برای برقراری ارتباط با تبلیغات (کوپن، فروش و غیره) یا اطلاعات عمومی (جزئیات رویداد، به روز رسانی، هشدارهای آب و هوا و غیره) استفاده می شوند.
تراکنشی: پیام‌های تراکنشی پیام‌های «یک به یک» هستند که توسط یک رویداد یا رفتار خاص ایجاد می‌شوند. نمونه ای از این امر می تواند تأیید سفارش یا اعلان حمل و نقل برای خرید تجارت الکترونیکی باشد. این پیام ها اطلاعات مرتبط و به موقع را به یک فرد منتقل می کنند.

بازاریابی پیامکی برای چه مواردی استفاده می شود؟

پیامک می تواند به روش های مختلف استفاده شود. من برخی از رایج‌ترین موارد استفاده را با شما به اشتراک می‌گذارم تا به شما ایده بهتری درباره کارهایی که می‌توانید با پیامک انجام دهید و اینکه چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند، به شما ارائه می‌دهم.

تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل خرده فروشی یا تجارت الکترونیک

کوپن ها و تبلیغات یک راه عالی برای هدایت افراد بیشتری به فروشگاه یا وب سایت شما هستند. اگر در حال انجام یک فروش یا تبلیغات با زمان محدود هستید، بدیهی است که می خواهید تا حد امکان افراد بیشتری در مورد آن بشنوند.

پیامک یک کانال عالی برای برقراری ارتباط با این پیشنهادات است، به خصوص اگر بخواهید مشتریان را در حین حرکت مطلع کنید. به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که آنها از دست نمی دهند زیرا پیام را به موقع دریافت نکرده اند.

به‌روزرسانی‌های فوری درباره رویدادها یا سفارش‌های مشتری

قطعات متحرک زیادی برای برنامه ریزی و اجرای یک رویداد وجود دارد. هر چه تعداد افراد بیشتری در این رویداد شرکت کنند، انتقال اطلاعات لازم به همه چالش برانگیزتر می شود.

با پیامک، می‌توانید به راحتی هر گونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به‌روزرسانی را با تعامل زمان واقعی بهتر از ایمیل یا سایر کانال‌ها در میان بگذارید.

یادآوری قرار

اگر کسب‌وکار شما در زمان‌های قرار ملاقات برنامه‌ریزی‌شده اجرا می‌شود، پس از اینکه مشتریان زمان‌های قرار ملاقات را فراموش می‌کنند و دیر حاضر می‌شوند، ناامید می‌شوید. حتی ناامید کننده تر، زمانی است که مشتریان اصلاً حاضر نمی شوند.

این نه تنها برنامه شما را از بین می برد، بلکه زمان شما را نیز تلف می کند. این بدان معناست که شما ممکن است قرارهای دیگر را رد کرده باشید زیرا آن زمان قرار ملاقات گرفته شده است. ارسال پیام‌های متنی یادآور راهی فوق‌العاده برای اطمینان از این است که افراد قرارهای خود را فراموش نمی‌کنند و در زمان مناسب حاضر نمی‌شوند.

هشدارهای داخلی

اگر تعداد زیادی کارمند دارید، ارسال پیام‌های فوری (تعطیلی دفتر، به‌روزرسانی‌های اضطراری و غیره) به یکباره برای همه دشوار است. می‌توانید برای آن‌ها ایمیل بفرستید، اما ممکن است آن را نبینند (می‌دانم که در خارج از محل کار ایمیل کاری خود را زیاد چک نمی‌کنم). پیامک یک راه عالی برای تضمین این است که همه پیام شما را به موقع دریافت می کنند.

چه کسانی می توانند از خدمات بازاریابی پیامکی بهره مند شوند؟

پیام‌های متنی بدون توجه به نوع کسب‌وکار شما می‌توانند مکمل خوبی برای تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما باشند. آنها عملکرد منحصر به فرد ارتباط اطلاعات بسیار فوری را به روشی بسیار قابل اعتماد انجام می دهند.

اما، مشاغل خاصی وجود دارند که نمی توانند بدون پیامک در استراتژی بازاریابی خود زندگی کنند:

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک: چه در حال ارسال کمپین‌های تبلیغاتی یا تأییدیه‌های سفارش یا ارسال باشید، پیامک یک ابزار عالی برای فروشگاه‌های تجارت الکترونیک است.
شرکت های مسافرتی: پیامک برای شرکت های مسافرتی ضروری است زیرا مشتریان به اطلاعات لحظه ای نیاز دارند. این شامل به روز رسانی زمان پرواز، تغییر دروازه، لغو، هشدار آب و هوا، و بسیاری دیگر است. با اس ام اس می توانید دقیقاً آنچه را که باید بدانند به مشتریان بگویید، بدون اینکه نگران باشید که آیا به موقع آن را می بینند یا خیر.
مشاغل خدماتی که نیاز به قرار ملاقات دارند: با ارسال پیامک یادآوری، مطمئن شوید که مشتریان شما هرگز قرار ملاقات دیگری را از دست ندهند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های هدر رفته برای عدم حضور و قرار ملاقات های دیرهنگام می شود.
سازمان های بزرگ با بیش از 100 کارمند: ارتباطات داخلی مهم است، اما برقراری ارتباط با هر کارمند در یک شرکت بزرگ دشوار است. برای اطلاعات فوری، ایمیل خیلی کند است. استفاده از پیامک برای ارتباطات داخلی شما بهترین راه برای اطمینان از اینکه هر کارمند اطلاعاتی را که می خواهید برایشان ارسال کنید در زمان مناسب دریافت می کند.

آیا بازاریابی پیامکی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟

فقط یکی برای پیدا کردن تست آن بر روی آن مخاطبان خود را! اگر در حال حاضر از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید (یا به آن فکر می کنید)، سعی کنید پیامک را در استراتژی خود قرار دهید.

اکنون باید ایده بهتری در مورد اینکه بازاریابی پیامکی چیست و چرا عالی است داشته باشید. در اینجا خلاصه ای سریع از برخی از جوانب مثبت آورده شده است:

تحویل قابل اعتماد
خط مستقیم به مشتری
مشارکت بالا
استراتژی بازاریابی ایمیلی شما را تحسین می کند

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *