دلایلی که چرا باید از پیامک به عنوان کانال خدمات تجاری استفاده کنید

دلایلی که چرا باید از پیامک به عنوان کانال خدمات تجاری استفاده کنید

اس ام اس یا پیام های متنی از سال 1992 که اولین پیام ارسال شد وجود داشته است. از آن زمان به ندرت در روشی که ما از آن استفاده می کنیم تغییر زیادی کرده است، اصول اولیه هنوز یکسان است. و با این حال هنوز هم محبوب تر از همیشه است، به خصوص برای تجارت!

در این مقاله، ما قصد داریم تمام راه‌هایی را به شما بگوییم که می‌توانید از SMS به‌عنوان یک رسانه قدرتمند برای کسب‌وکارتان استفاده کنید، همراه با مزایای فراوانی که ارائه می‌دهد.

ابتدا، در اینجا خلاصه‌ای سریع از اینکه چرا باید از پیام‌های متنی برای کسب و کار خود استفاده کنید، آورده شده است، سپس به جزئیات بیشتر و لیست مزایای خود می‌پردازیم!

فروشگاه آنلاین
فروشگاه آنلاین

چرا باید از پیامک به عنوان یک کانال خدماتی استفاده کنید؟

جدای از قابلیت اطمینان پیام کوتاه، متون سریع، مقرون به صرفه هستند و نتایج را می توان خیلی سریع تجزیه و تحلیل کرد. کارآمد، راه‌اندازی و استفاده ساده است و تأثیری تقریباً فوری بر پاسخ‌ها و فرصت‌های فروش دارد. پیامک مزایایی نسبت به ایمیل و سایر فعالیت های بازاریابی دارد.

پیام‌های متنی بر استفاده از تماس مستقیم سبقت گرفته‌اند، اما همچنان یک مکالمه شخصی دو طرفه را فراهم می‌کنند.

به عنوان یک ابزار بازاریابی، پیامک واقعاً رشد کرده است، در سال های اخیر کسب و کارها راهی برای تطبیق پیامک و بهینه سازی پیامک برای استفاده به عنوان یک ابزار خدماتی پیدا کرده اند. در اصل، به دلیل مزایای زیادی که دارد!

استفاده از پیامک متنی برای کسب و کار شما می تواند به موارد زیر کمک کند:

حفظ مشتری را افزایش دهید
وفاداری بیشتر به برند را توسعه دهید
برقراری ارتباط فوری
مشتریان جدید را جذب کنید
فروش کلی را افزایش دهید
ROI سودآوری ارائه دهید

پیام های متنی اس ام اس چگونه به عنوان یک سرویس کار می کند؟

برای آن دسته از مشتریانی که خدمات شما را انتخاب می کنند و شماره تلفن همراه ارائه می دهند، می توانید از آن جزئیات (با اجازه) به عنوان یک رسانه ارتباطی و بازاریابی استفاده کنید.

برای بسیاری از برنامه هایی که از طریق ارائه دهندگان خدمات اجرا می شوند، می توانید کلمات کلیدی و همچنین زیر مجموعه ای از کلمات کلیدی را به هر مشتری خاص در پایگاه داده خود اختصاص دهید. همچنین می‌توانید این مشتریان را به گروه‌ها، بر اساس محصول یا علاقه و غیره تقسیم کنید. سپس مخاطبین می‌توانند پیام‌های خاصی را از سازمان شما دریافت کنند.

بازاریابی پیامکی هزینه ها را کاهش می دهد

از آنجایی که پیامک اطلاعات دیجیتالی است، می توان آن را با جزئیات بسیار زیاد تحلیل کرد. به شرطی که ارتباطات خود را به طور موثر تقسیم بندی کرده باشید، به عنوان مثال، پیامک های خدماتی، متن های تبلیغاتی، متن های مرتبط با اخبار و غیره. سپس همه پیامک های ارسال شده به مشتری شما می توانند به صورت زیر باشند:

ذخیره شده
پیگیری شد
تجزیه و تحلیل شد
اندازه گیری شده

این نوع از جزئیات تحلیلی، که همچنین بسیار فوری است! بخش بازاریابی شما را قادر می‌سازد تا ببیند چه چیزی کار می‌کند، و موفقیت‌ها را آسان‌تر به‌کار گیرد، پیام‌ها را تا زمانی که برای دستیابی به وسیع‌ترین فرصت‌های فروش و بازگشت سرمایه بیشتر بهینه شود، اصلاح می‌کند.

این نوع رسانه آسان در زمان با ارزش و ارزیابی واضح‌تر نتایج/ROI در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی، مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی یا انتشار بروشورها، صرفه‌جویی می‌کند.

12 مزیت استفاده از پیامک برای تجارت

بنابراین بیایید ۱۲ دلیل خود را بررسی کنیم که باید از پیام‌های متنی SMS برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، سپس به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید به راحتی این پلتفرم را در کنار دیگر پلت‌فرم‌های ارتباطی موجود خود ادغام کنید تا یک رویکرد همه‌کانالی برای خدمات رسانی به مشتریان خود ایجاد کنید.

1. تحویل فوری
تا آنجایی که تحویل داده می شود، پیامک بسیار سریع است، و همچنین کارآمد است – فقط چند ثانیه طول می کشد تا به مخاطبان زیادی دست یابد. به ندرت می توان چنین پیام شخصی سازی شده سریع و سریعی را با چنین سرعتی به مخاطبین رساند.

2. نتایج فوری
شما فوراً قادر خواهید بود کسانی را که آن را دریافت کرده‌اند، همراه با سایر داده‌های تحلیلی مانند کسانی که آن را باز کرده‌اند، مطالعه کرده‌اند و البته مهم‌ترین آن، یعنی کسانی که پاسخ داده‌اند، ببینید.

3. شخصی
از آنجا که پیامک مستقیماً برای هر مشتری منفرد ارسال می شود، پیامک یک پیام بسیار شخصی است. تلفن‌های همراه دستگاه‌های بسیار شخصی هستند، بنابراین مردم اغلب با فوریت شخصی بیشتری پاسخ می‌دهند. شما می توانید با ارائه آن به عنوان یک پیام شخصی برای هر فرد، این را بیشتر بهبود بخشید. این مطمئنا توجه آنها را جلب خواهد کرد.

احتمال اینکه مشتریان بالقوه به شما آدرس ایمیل بدهند بسیار بیشتر از شماره تلفن همراهشان است، بنابراین بله، شما هم باید یک لیست ایمیل داشته باشید. اما این نشان می‌دهد که بیشتر مردم چقدر شماره تلفن خود را شخصی می‌دانند. هنگامی که یک شماره تلفن دارید، این احتمال وجود دارد که مشتریان به پیام شما پاسخ بیشتری بدهند زیرا شما را دعوت کرده اند.

4. مقرون به صرفه
پیام های متنی ارزان هستند به خصوص اگر آنها را به صورت عمده خریداری کنید. هیچ روش بازاریابی دیگری چنین نتایج مقرون به صرفه ای را ارائه نمی دهد، به ویژه اگر با روش های بازاریابی سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا رسانه های چاپی مقایسه شود.

5. ساده و آسان
به دلیل سادگی و دسترسی، پیامک تبدیل به یک کانال ارتباطی جهانی شده است. همه می دانند که چگونه یک پیام را باز کنند، بخوانند و پیام بفرستند. علاوه بر این، به لطف محدودیت در طول (160 کاراکتر)، پیام‌ها کوچک، مستقیم، مختصر هستند و مستقیماً به سر اصل مطلب می‌روند. و چه کسی آن را شیرین و ساده دوست ندارد؟

6. بازاریابی جهانی
پیام‌های متنی برای دسترسی به افرادی طراحی شده‌اند که دارای یک دستگاه تلفن همراه نسبتاً مدرن و سیگنال تلفن همراه هستند. بنابراین می توانید در یک لحظه، در هر زمان و هر مکان به میلیون ها نفر دسترسی پیدا کنید.

تخمین زده می شود که امروزه بیش از 7 میلیارد تلفن همراه در روز استفاده می شود، بنابراین پیامک یکی از معدود فناوری هایی است که به طور جهانی بین تمام اپراتورهای تلفن همراه جهانی همگام سازی شده است. شما می توانید با پیام های متنی به دنیا دسترسی پیدا کنید.

7. تحویل مستقیم
پیامک علاوه بر ملاقات حضوری و تماس تلفنی مستقیم، یکی از مستقیم ترین راه های ارتباط با مشتریان است. از آنجایی که 2 مورد دیگر می توانند پیچیده، وقت گیر و گران باشند، مشخص است که برنده کیست!

8. دقیق
هنگامی که مخاطبان خود را تقسیم بندی کردید، می توانید به طور دقیق گروه هایی از مشتریان را با انواع پیام های بازاریابی هدف قرار دهید. درک اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی به این معنی نیست که می توانید رویکرد خود را برای به حداکثر رساندن پتانسیل فروش اصلاح کنید.

9. کارآمد
امکان زمان‌بندی پیام‌های متنی به این معنی است که می‌توانید در برنامه‌ریزی کمپین خود در زمان صرفه‌جویی کنید، نیازی نیست هر پیام را جداگانه بنویسید، بنابراین می‌توان گروه‌هایی از افراد را با متن‌های زمان‌بندی‌شده هدف قرار داد.

سپس این امر زمان بیشتری را برای صرف سایر زمینه‌های کسب‌وکار یا در واقع مدیریت بخش عمده فرصت‌های فروش که از تحویل پیامک شما خیلی زود پس از ارسال بازمی‌گردد، فراهم می‌کند.

10. قابل ردیابی و تجزیه و تحلیل
پیامک نیز به راحتی قابل ردیابی است، اکثر ارائه دهندگان گزارش های تحویل را ارائه می دهند که می تواند منبع خوبی برای بازجویی از موفقیت هایی باشد که با ارسال پیامک خود داشته اید، بنابراین می توانید به طور کامل و دقیق موفقیت کمپین های خود را ارزیابی کنید. سپس می توانید درس های آموخته شده را به کمپین بعدی ببرید.

11. قابل اعتماد
تلفن های همراه معمولاً دارای فیلتر هرزنامه نیستند، چه رسد به جعبه هرزنامه. بیشتر به عنوان پیامک های تلفن همراه، عموماً ایمن تر از ایمیل هستند که می توانند انواع پیوست های مشکوک را ارائه دهند. به علاوه، تحویل در یک بازه زمانی 48 ساعته انجام می‌شود تا تلفن‌ها خاموش یا خارج از محدوده سیگنال باشند.

بنابراین، در بیشتر موارد، می‌دانید که تحویل از طریق پیامک یک شکل مطمئن برای ارسال صندوق ورودی به مشتریان شما است. در بدترین حالت، ممکن است شماره تلفن خود را مسدود کنید. اما پس از آن این می تواند به پیام شما و مخاطبان شما بستگی داشته باشد.

12. پیامک در مقابل ایمیل
پیام های متنی اس ام اس دارای نرخ باز شدن بسیار بالاتری نسبت به ایمیل هستند. به علاوه، با ایمیل، می‌توانید ایمیل‌های خود را برای مشتریانی که مدت‌ها نام شما را به جعبه ناخواسته اختصاص داده‌اند، ارسال کنید. اگر پیام‌های متنی شما تحویل داده نمی‌شوند، بازخورد از طریق رسانه وجود دارد.

ایمیل ها البته جای خود را دارند و همچنان در برقراری ارتباط با مشتریان و افزایش فرصت های فروش بسیار موثر هستند، همانطور که مردم می گویند “پول در لیست است!”. اما پیامک در واقع سریعتر و به طور کلی امن تر است.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *