خطای 503

علت نمایش خطای 503

خطای در دسترس نبودن سرویس 503 یک کد وضعیت پاسخ HTTP است که نشان می دهد سرور به طور موقت قادر به رسیدگی به درخواست نیست. این ممکن است به دلیل بارگیری بیش از حد سرور یا سروری باشد که برای تعمیر و نگهداری از کار افتاده است. این کد پاسخ خاص با خطای 500 سرور داخلی که مدتی پیش بررسی کردیم متفاوت است. در حالی که خطای سرور داخلی 500 نشان دهنده مشکلی است که سرور را از رسیدگی کامل به درخواست باز می دارد، خطای 503 سرویس در دسترس نیست نشان می دهد که سرور همچنان به درستی کار می کند و می تواند درخواست را پردازش کند، اما ترجیح داده است کد پاسخ 503 را برگرداند.

ده ها کد وضعیت HTTP ممکن وجود دارد که برای نشان دادن رابطه پیچیده بین مشتری، یک برنامه وب، یک وب سرور و چندین سرویس وب شخص ثالث استفاده می شود. همانطور که می توانید تصور کنید، تعیین علت یک کد وضعیت خاص می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که در این مقاله، خطای Unavailable Service 503 را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. در پایان این مقاله، می‌دانید که خطای 503 Service Unavailable چیست و چگونه آن را عیب‌یابی و رفع کنید.

علت نمایش خطای 503

مشکل از سمت سرور است

علت نمایش خطای 503 همه کدهای وضعیت پاسخ HTTP که در دسته 5xx قرار دارند، پاسخ های خطای سرور هستند. بر خلاف خطای 502 Bad Gateway، که نشان می دهد سرور در جایی در زنجیره اتصال از کار افتاده یا در دسترس نیست. یک خطای 503 سرویس در دسترس نیست نشان می دهد که سرور به طور موقت قادر به رسیدگی به درخواست نیست اما در غیر این صورت به طور معمول کار می کند. علاوه بر این، برخلاف کدهای پاسخ 5xx مربوط به دروازه که مشکلاتی را در سرور وب یا سرور دیگری در بالادست نشان می‌دهند، کد خطای 503 نشان‌دهنده مشکلی در وب سرور واقعی میزبان برنامه شما است.

از آنجایی که خطای 503 به این معنی است که مشکلی در سرور برنامه شما وجود دارد، می توانید سمت کلاینت چیزها را نادیده بگیرید. این بدان معناست که می‌توانید اکثر کدها و مؤلفه‌های سمت کلاینت، مانند HTML، شیوه نامه‌های آبشاری (CSS)، جاوا اسکریپت سمت کلاینت و غیره را نادیده بگیرید.

این فقط در مورد وب سایت ها نیز صدق نمی کند. برنامه‌های کاربردی وب معمولی اغلب برنامه‌های گوشی‌های هوشمند را که رابط کاربری مدرنی دارند، نیرو می‌دهند. اگر خطای 503 Service Unavailable در یک برنامه گوشی هوشمند رخ دهد، مشکل خارج از برنامه نصب شده است. مشکل چیزی در سمت سرور خواهد بود که بیشتر منطق و پردازش برنامه را انجام می دهد.

این خطای 503 سرویس در دسترس نیست به طور خلاصه. در بخش بعدی به نحوه تشخیص و رفع این خطا خواهیم پرداخت.

سرور را راه اندازی مجدد کنید

ممکن است یک گلوگاه در زنجیره سرور برنامه شما وجود داشته باشد که باعث خطای 503 شود. یکی از ساده ترین راه حل ها، راه اندازی مجدد وب سرور میزبان برنامه است. اگر برنامه شما در چندین سرور پخش شده است، مطمئن شوید که همه به درستی راه اندازی مجدد شده اند تا سیستم به حالت عادی برگردد.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *