بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت

بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت

ابزار بررسی ترافیک سایت

بررسی ترافیک وب سایت برای درک عملکرد وب سایت شما ضروری است. این نوع تجزیه و تحلیل وب نه تنها به شما کمک می‌کند بفهمید چه کسی از سایت شما بازدید می‌کند، کدام کانال‌ها بیشترین ترافیک را جذب می‌کنند، و چگونه ترافیک و سایر معیارهای تعامل در طول زمان تغییر می‌کنند. همچنین به شما کمک می‌کند تا درک کنید که در برابر رقبای برتر چگونه عمل می‌کنید.

در این پست، سات اس ام اس نحوه بررسی ترافیک وب سایت با ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک را توضیح خواهیم داد. همچنین ابزارهای برتر برای بررسی ترافیک وب سایت و موارد استفاده ایده آل آنها را بررسی خواهیم کرد.

1. گوگل آنالیتیکس

بهترین برای: تجزیه و تحلیل زمان واقعی

اکثر ابزارهای تجزیه و تحلیل به شما این امکان را می دهند که ترافیک کلی وب سایت یا ترافیک خود را در یک بازه زمانی مشخص بررسی کنید. اما گوگل آنالیتیکس از این نظر منحصر به فرد است که نه تنها حجم کاربران را بر حسب روز و ساعت ردیابی می کند، بلکه تعداد کاربران سایت شما را در حال حاضر و صفحاتی را که آنها مشاهده می کنند، ردیابی می کند. همچنین می‌توانید موقعیت‌های جغرافیایی، کلمات کلیدی و سایت‌هایی را که به آن‌ها ارجاع داده‌اند، و تبدیل‌ها را در صورت وقوع مشاهده کنید.

این گزارش بلادرنگ به شما امکان می دهد تا تأثیرات فوری کمپین های جدید و تغییرات سایت را بر ترافیک خود نظارت کنید. برای مثال، می‌توانید ببینید که آیا محتوا یا به‌روزرسانی‌های جدید مشاهده می‌شود، آیا تبلیغاتی باعث افزایش ترافیک به سایت و برنامه شما می‌شود، یا اینکه وبلاگ، توییت یا نوع دیگری از پست رسانه‌های اجتماعی بر ترافیک تأثیر می‌گذارد.

google analytics
بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت

2. SEMRush

بهترین برای: معیارهای ترافیک رقبا

SEMRush یک مجموعه ابزار همه کاره برای بهبود دید و کشف بینش برای SEO، PPC، تحقیقات کلمات کلیدی، و تحقیقات رقابتی و سایر خدمات است. به ویژه در تحقیقات رقابتی برتری دارد.

شما می توانید تا 100 سایت را از یک لیست سفارشی در یک زمان تجزیه و تحلیل کنید، معیارهای ترافیک آنها را بررسی کنید و آنها را با رقبای خود و سایر رقبا مقایسه کنید. می‌توانید ببینید که صفحات برتر رقبای شما چه هستند، بیشترین ترافیک آنها از چه مناطقی می‌آید، و کدام سایت‌های ارجاعی بیشترین ترافیک را برای آنها ارسال می‌کنند. همچنین می‌توانید بینش‌هایی در مورد مخاطبان رقبای خود و فعالیت آن‌ها جمع‌آوری کنید، مانند وب‌سایت‌هایی که در حین پیمایش به و از سایت‌های رقیب بازدید می‌کنند و اینکه چقدر از مخاطبان آن‌ها با سایر رقبا همپوشانی دارند.

بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت
بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت

3. AHREF

بهترین برای: برآورد ترافیک ارگانیک

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای برآورد ترافیک ارگانیک است. بازدیدهای تخمینی ماهانه از Google در سراسر جهان، تعداد تخمینی کلمات کلیدی در 100 کلمه برتر که وب سایت برای آنها در گوگل رتبه بندی می شود و ارزش ترافیک تخمینی (هزینه معادل ترافیک ارگانیک ماهانه برای وب سایت در صورت خرید از طریق PPC) را ارائه می دهد. تخمین‌های Ahrefs بر اساس داده‌های رتبه‌بندی از پایگاه داده‌ای با ۱۲ میلیارد کلمه کلیدی است که بزرگترین ابزار مشابه در بازار است.

باید از Ahrefs با ابزار تخمین ترافیک کل مانند HubSpot یا Similarweb استفاده کنید. اگر متوجه شدید که جستجوی ارگانیک اکثر ترافیک را به سایت شما هدایت می کند، می توانید از Ahrefs برای کاوش عمیق تر استفاده کنید و ببینید که چگونه ترافیک ارگانیک در طول زمان تغییر کرده است.

بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت
بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت

4. Sitechecker

بهترین برای: مروری بر ترافیک تاریخی

با Sitechecker، می‌توانید ترافیک وب‌سایت، بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد، نرخ پرش و سایر معیارهای تعامل را بر اساس کانال‌های مختلف و در دوره‌های مختلف تاریخی تخمین بزنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی ارگانیک و پولی، ترافیک ارجاعی و اجتماعی و رقبای برتر خود را ببینید.

آنچه هنگام استفاده از Sitechecker مهم است به خاطر بسپارید این است که ترافیک و سایر معیارها را در زمان واقعی ردیابی نمی کند، بنابراین تخمین ها ممکن است با ابزارهای دیگر مانند Google Analytics متفاوت باشد.

بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت
بهترین ابزار برای بررسی ترافیک وب سایت

بررسی ترافیک شما و سایر وب سایت ها
ده ها ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی ترافیک وب سایت خود و رقبای خود استفاده کنید. از آنجایی که هر یک هدف و مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد دارند، می توانید از چندین مورد استفاده کنید تا واضح ترین و کامل ترین تصویر از عملکرد وب سایت خود را از نظر معیارهای ترافیک و تعامل، مانند میانگین زمان در سایت و نرخ پرش، به دست آورید.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *