Domain و URL

تفاوت Domain و URL

تعریف URL

هنگامی که می خواهید به یک وب سایت دسترسی پیدا کنید، فقط یک آدرس وب را در یک مرورگر وب می نویسید. هر صفحه وب به طور منحصر به فرد با یک نام (شناسه) منحصر به فرد شناخته می شود که به عنوان URL (Uniform Resource Locator) شناخته می شود. برای استخراج اطلاعات مورد نظر، مرورگر URL را تجزیه می کند و از آن برای به دست آوردن یک کپی از صفحه درخواستی استفاده می کند. از آنجایی که قالب URL به طرح بستگی دارد، مرورگر با استخراج مشخصات طرح و سپس تعیین بقیه URL با کمک طرح شروع می کند.

تفاوت Domain و URL

تعریف نام دامنه

نام دامنه برای ساده کردن آدرس IP و راحت تر و دوستانه تر کردن آن برای انسان اختراع شد. آدرس IP یک آدرس منطقی (برچسب عددی) است که به هر رایانه متصل به یک شبکه رایانه ای اختصاص داده می شود. اساساً مکان رایانه را در اینترنت شناسایی می کند و همچنین به مسیریابی اطلاعات کمک می کند. به عنوان مثال، 166.58.48.34 یک آدرس IP است. به خاطر سپردن این موارد چندان راحت نیست و به سختی می توان از زبان خود بیرون آورد.

سیستم نام دامنه (DNS) یک نام دامنه را به آدرس IP خاص خود تبدیل می کند که رایانه می خواهد با آن ارتباط برقرار کند. هنگامی که کاربر نام دامنه شما را در یک مرورگر وب وارد می کند، مرورگر از نام دامنه شما برای جستجو و شناسایی آدرس IP صحیح استفاده می کند و در نتیجه وب سایت مرتبط با آن آدرس IP را ارسال می کند.

DNS دو جنبه متمایز دارد. انتزاعی و ملموس Abstract سینتکس نام و قوانینی را برای نامهای تعیین کننده اعتبار مشخص می کند. Concrete پیاده سازی سیستم محاسباتی توزیع شده را تعریف می کند که به طور موثر نام ها را به آدرس ها ترسیم می کند.

دامنه همچنین حاوی پسوندهای دامنه است که توسط یک کاراکتر جداکننده جدا شده اند. بخش های فردی در یک دامنه ممکن است نشان دهنده نشست ها یا گروه ها باشد، اما این بخش ها به عنوان برچسب شناخته می شوند. برخی از پسوند یک برچسب در نام دامنه نیز به عنوان دامنه شناخته می شود. به عنوان مثال techdifferences.com، در اینجا پایین ترین سطح دامنه techdifferences.com و دامنه سطح بالا com است.

توجه داشته باشید که پایگاه داده نام دامنه در بین ماشین های مختلف (سرورها) توزیع شده است که از طریق پروتکل های TCP/IP ارتباط برقرار می کنند و نه در یک ماشین واحد.

نتیجه گیری

URL و نام دامنه هر دو موجودیت های مشابهی هستند، اما تفاوت هایی با هم دارند. URL آدرس اینترنتی کامل یک صفحه وب است در حالی که نام دامنه فقط نام سازمان / نهاد فردی به همراه دامنه های اینترنتی سطح بالا مانند com، edu، gov و غیره است. نام دامنه نسخه کوتاه است در حالی که URL جزئیات بیشتری را ارائه می دهد. .

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *