زبان های جدید برنامه نویسی برای یادگیری

زبان های جدید برنامه نویسی برای یادگیری

ما در زمانی زندگی می کنیم که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. توسعه دهندگان بازار کار پر رونقی دارند، با بیش از 500 زبان برنامه نویسی در حال استفاده در سراسر جهان. همه زبان‌ها مزایا و معایبی دارند و پیاده‌سازی آن‌ها به طور فزاینده‌ای برای کاربرد خاص می‌شود.

برنامه نویسان ماهر نه تنها از نحوه کدنویسی آگاه هستند، بلکه می دانند که چگونه یک مشکل پیچیده را با مغز خود حل کنند و کد مؤثری برای حل آن ایجاد کنند. اگرچه اکثر زبان های برنامه نویسی می توانند اکثر وظایف را انجام دهند، اما هر کدام مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارند. دانستن چندین زبان مفید است زیرا نمی توانید با هر یک به نتایج یکسانی دست یابید. اگر زبان‌های بیشتری یاد بگیرید، دانش عمیق‌تری خواهید داشت و به احتمال زیاد قادر خواهید بود مسائل پیچیده را سریع‌تر و مؤثرتر حل کنید.

زبان های جدید برنامه نویسی برای یادگیری

Go

Go یک زبان به سبک C است که توسط رهبران مهندسی گوگل توسعه یافته است و یکی از زبان های اصلی است. Go یک زبان سطح پایین عالی برای توسعه دهندگانی است که می خواهند در زمینه برنامه نویسی سیستم کار کنند. بسیاری از ویژگی‌های C و C++ را دارد، اما بدون نحو پیچیده و منحنی یادگیری شیب‌دار. این برای ایجاد وب سرورها، خطوط لوله داده و حتی برنامه های یادگیری ماشینی ایده آل است.

Kotlin

Kotlin به طور گسترده برای ایجاد اپلیکیشن اندروید، توسعه اپلیکیشن تحت وب، توسعه اپلیکیشن دسکتاپ و توسعه اپلیکیشن سمت سرور استفاده می شود. Kotlin برای اینکه زبان برنامه نویسی بهتری نسبت به جاوا باشد ایجاد شده است و کاربران آن نیز موافق هستند. Kotlin در اکثر برنامه های گوگل استفاده می شود. Coursera، Pinterest و PostMates از جمله سازمان هایی هستند که از Kotlin به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند.

Elm

آنچه به عنوان پایان نامه دانشجویی هاروارد شروع شد، تبدیل به منبعی برای جذب توسعه دهندگان فرانت اند در سراسر جهان شد. Elm با جاوا اسکریپت ترکیب می شود و آن را برای ایجاد رابط های کاربری که سریع و بدون خطا اجرا می شوند مناسب می کند. Elm یک زبان برنامه نویسی کاربردی است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا چارچوب های سمت کلاینت را بدون نیاز به پرداختن به جنبه های اعلامی HTML و CSS بسازند.

Julia

جولیا یک زبان برنامه نویسی سطح بالا برای علوم محاسباتی و تحلیل عددی است. دارای یک کتابخانه بزرگ ویژگی های ریاضی، یک برنامه اجرای موازی و توزیع شده، یک کامپایلر پیچیده و دقت عددی است. جولیا برای غلبه بر محدودیت های پایتون و دیگر زبان ها و برنامه های برنامه نویسی محاسباتی و پردازش داده ها در نظر گرفته شده است.

TypeScript

مایکروسافت TypeScript را حفظ می کند، یک چارچوب نوع استاتیک منبع باز که در بالای جاوا اسکریپت طراحی شده است. TypeScript یک زبان شی گرا است که برای گسترش عملکرد JS توسعه یافته است. این یک ابر مجموعه جاوا اسکریپت است. توسعه دهندگان می توانند نوشتن و نگهداری کد با استفاده از این زبان را ساده بیابند. برای جلوگیری از اشکالات زمان اجرا، کامپایلر Typescript اختلاف نوع را آزمایش می کند و خطاهای زمان کامپایل را فیلتر می کند. همچنین سیستماتیک و قابل درک است. جعبه ابزار گسترده آن رشد برنامه را سرعت می بخشد.

Python 3

به گفته Builtin، حتی اگر به پایتون 2 مسلط باشید، پایتون 3 با شگفتی هایی همراه خواهد بود. راجرز گفت که این به طور قابل توجهی با آخرین نسخه تفاوت دارد. بنابراین، چرا سوئیچ را ایجاد کنید؟ پایتون 3 کد بصری بیشتری دارد و ایمنی نوع بهتری دارد. تفاوت بین کد باینری، یونیکد و متن ساده آسان‌تر تجزیه می‌شود. همچنین با دستورات جدیدی مانند asyncio، که مسائل مربوط به رشته را کاهش می دهد، و آینده های همزمان، که وظایف موازی را راه اندازی می کند، ارائه می شود.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *