سرقت هویت

چگونه از سرقت هویت با تأیید پیامک جلوگیری کنیم

چگونه از سرقت هویت با تأیید پیامک جلوگیری کنیم

یکی از بزرگترین ترس هایی که امروزه مصرف کنندگان دارند سرقت اطلاعات شخصی آنهاست. این ترس طبیعی است زیرا بیش از 40٪ از کاربران آنلاین یک بار رمز عبور خود را به خطر انداخته اند. واقعیت تاسف‌بار این است که کسب‌وکارها نیز در معرض خطر جرایم دیجیتالی و از دست دادن داده‌ها هستند که می‌تواند منجر به آسیب مالی و اعتبار هنگفت شود. بنابراین، به عنوان یک تجارت یا برند، توجه به تأیید پیامک در سیستم های خود بسیار مهم است. یک لایه امنیتی ساده اما موثر که می توانید برای حفظ امنیت داده های خصوصی خود استفاده کنید، استفاده از SMS OTP و 2FA است.

چگونه از سرقت هویت با تأیید پیامک جلوگیری کنیم

امنیت وب سایت با OTP

رمز یکبار مصرف (OTP) یک فرآیند تکنولوژیکی است که اجازه می دهد تا یک کد دسترسی یکبار مصرف ایجاد و از طریق پیامک به شماره موبایل ثبت شده کاربر قبل از دسترسی به وب سایت ارسال شود. نام دیگر OTP احراز هویت دو مرحله ای است. بسیاری از وب‌سایت‌های مهم مانند Google Mail، وب‌سایت‌های معاملات سهام، درگاه‌های بانکی آنلاین و وب‌سایت‌های بازی نیز از تأیید پیامک استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که کاربر واقعی کسی است که وارد وب‌سایت می‌شود و همچنین از سرقت هویت جلوگیری می‌کند.

استفاده از تأیید پیامک از طریق OTP کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که یک وب سایت دارای امنیت بالاتری است که به افزایش اعتماد کاربران در احساس امنیت کمک می کند. OTPs همچنین خطر فیشینگ رمز عبور و کلاهبرداری های ثبت صفحه کلید را از بین می برد زیرا حتی اگر رمز عبور شما در یک وب سایت به خطر بیفتد، همچنان باید برای تأیید تلاش برای ورود به سیستم یک بار مصرف و کوتاه مدت وارد کنید.

مزایای تایید پیامک

احراز هویت تلاش برای ورود به سیستم با استفاده از کدهای تأیید پیامک اکنون به یک جایگزین رایج برای محافظت از رمز عبور تبدیل شده است. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا کسب و کارها اکنون برای امنیت خود به تأیید پیامک وابسته هستند.

1. شما از قبل یک شماره موبایل دارید

اجرای تأیید پیامک آسان است زیرا همه از قبل یک شماره تلفن همراه دارند که می توانند از آن استفاده کنند. این امر باعث می‌شود که بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی نصب شود.

2. حفاظت قوی تر

احراز هویت دو مرحله ای یک اقدام امنیتی شدید است که می تواند خطر سرقت سایبری را کاهش دهد. همچنین به شما کمک می کند تا دسترسی غیرمجاز به حساب خود را محدود کنید. حتی اگر رمز عبور شما هک شود، یک اعلان تلفن همراه دریافت خواهید کرد که به شما می‌گوید فردی در تلاش است وارد حساب شما شود. احتمال هک شدن همزمان سیم کارت و رمز عبور شما بسیار کم است که به معنای امنیت بهتر برای شماست.

3. کم هزینه

عملاً هیچ هزینه اضافی برای فعال کردن 2FA وجود ندارد. بسیاری از خدمات آنلاین می توانند این خدمات را بدون هیچ هزینه ای ارائه دهند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را فعال کنید. به عنوان مثال، گوگل این را به صورت رایگان ارائه می دهد.

4. پیاده سازی آسان

اغلب اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید یک پلاگین امنیتی است که به شما در ارائه 2FA کمک می کند. همچنین می توانید یک ارائه دهنده پیام کوتاه بیابید که به شما کمک کند این عملکرد را در کسب و کار و خدمات خود ادغام کنید.

می‌توانید با ما در سات اس ام اس تماس بگیرید تا یک ارائه‌دهنده پیامک که می‌تواند به شما در ارائه خدمات پیام کوتاه ارزان و کارآمد به شما و کسب‌وکارتان کمک کند. اجازه دهید امروز به شما کمک کنیم تا از کسب و کار خود محافظت و ارتقا دهید.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *