فناوری مالی فین تک

فناوری مالی (فین تک) چیست؟

فناوری مالی (فین تک) چیست؟

فین‌تک (financial technology) اصطلاحی فراگیر است که به نرم‌افزار، برنامه‌های کاربردی موبایل و سایر فناوری‌هایی که برای بهبود و خودکارسازی اشکال سنتی مالی برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان ایجاد شده‌اند، اشاره دارد. فین‌تک می‌تواند شامل همه چیز باشد، از اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی ساده تا شبکه‌های بلاک چین پیچیده که تراکنش‌های رمزگذاری شده را در خود جای می‌دهند.

در این مقاله، انواع مختلف فین‌تک، مهارت‌های مورد نیاز برای کار در این زمینه، و چشم‌انداز شغلی برای چندین شغل فین‌تک را مورد بحث قرار می‌دهیم. همچنین نگاهی دقیق‌تر به چند روش مؤثر برای یادگیری مهارت‌های کلیدی صنعت، مانند یک بوت کمپ آنلاین فین‌تک همه‌جانبه خواهیم انداخت. یک راهی عالی برای متخصصان مشتاق فین‌تک برای کسب تجربه عملی.

فناوری مالی (فین تک) چیست؟

تعریفی ساده از فین تک

اصطلاح “فین‌تک” هر کسب‌وکاری را توصیف می‌کند که از فناوری برای اصلاح، بهبود یا خودکارسازی خدمات مالی برای مشاغل یا مصرف‌کنندگان استفاده می‌کند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از بانکداری تلفن همراه، خدمات پرداخت همتا به همتا (مانند Venmo، CashApp)، مدیران سبد خودکار (مانند Wealthfront، Betterment)، یا پلتفرم‌های معاملاتی مانند Robinhood. همچنین می تواند برای توسعه و تجارت ارزهای دیجیتال (به عنوان مثال، بیت کوین، دوج کوین، اتر) اعمال شود.

فین تک چگونه کار می کند؟

در حالی که فین تک یک مفهوم چند وجهی است، می توان درک قوی را به دست آورد. فین‌تک تراکنش‌های مالی را برای مصرف‌کنندگان یا کسب‌وکارها ساده‌تر می‌کند و آنها را در دسترس‌تر و عموما مقرون به صرفه‌تر می‌کند. همچنین می‌تواند برای شرکت‌ها و خدماتی اعمال شود که از هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و فناوری بلاک چین رمزگذاری‌شده برای تسهیل تراکنش‌های بسیار ایمن در میان یک شبکه داخلی استفاده می‌کنند.

به طور کلی، فین‌تک تلاش می‌کند تا فرآیند تراکنش را ساده‌تر کند و مراحل غیرضروری بالقوه را برای همه طرف‌های درگیر حذف کند. به عنوان مثال، یک سرویس تلفن همراه مانند Venmo یا CashApp به شما این امکان را می دهد که در هر زمانی از روز به افراد دیگر پول پرداخت کنید و وجوه را مستقیماً به حساب بانکی مورد نظر آنها ارسال کنید. با این حال، اگر به جای آن پول نقد یا چک پرداخت کرده باشید، گیرنده باید برای واریز پول به بانک مراجعه کتد.

روندهای فین تک برای سال 2022

طی سال‌ها، فین‌تک در واکنش به تحولات در بخش فناوری گسترده‌تر رشد کرده و تغییر کرده است.بانکداری دیجیتال به رشد خود ادامه می دهد. دسترسی به بانکداری دیجیتال آسان تر از همیشه است. بسیاری از مصرف کنندگان در حال حاضر پول خود را مدیریت می کنند، درخواست وام می پردازند و بیمه را از طریق بانک های دیجیتال اول خریداری می کنند. این سادگی و راحتی احتمالاً باعث رشد بیشتر در این بخش خواهد شد و انتظار می‌رود بازار پلتفرم بانکداری دیجیتال جهانی تا سال 2026 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 11.5 درصد رشد کند.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *