وایرفریم چیست؟

وایرفریم چیست؟

Wireframe یک تصویر دو بعدی از رابط صفحه است که به طور خاص بر تخصیص فضا و اولویت بندی محتوا، عملکردهای موجود و رفتارهای مورد نظر تمرکز دارد. به این دلایل، وایرفریم‌ها معمولاً شامل هیچ‌گونه استایل، رنگ یا گرافیک نمی‌شوند. Wireframes همچنین به ایجاد روابط بین قالب های مختلف یک وب سایت کمک می کند.

وایرفریم چیست؟

ارزش وایرفریم ها

وایرفریم ها با کمک به موارد زیر اهداف متعددی را انجام می دهند:

  • با نشان دادن مسیرهای بین صفحات، معماری اطلاعات سایت را به طراحی بصری آن متصل می کند.
  • روش های ثابت برای نمایش انواع خاصی از اطلاعات در رابط کاربری را روشن می کند.
  • عملکرد مورد نظر را در رابط تعیین می کند.
  • اولویت بندی محتوا از طریق تعیین اینکه چقدر فضا به یک آیتم خاص اختصاص داده شود و آن مورد در کجا قرار دارد.

ایجاد وایرفریم

مهم است که به خاطر داشته باشید که وایرفریم ها راهنمایی هایی هستند برای جایی که عناصر اصلی ناوبری و محتوای سایت شما در صفحه ظاهر می شوند. از آنجایی که هدف از تصویرسازی به تصویر کشیدن طراحی بصری نیست، آن را ساده نگه دارید.

  • از رنگ ها استفاده نکنید. اگر معمولاً از رنگ برای متمایز کردن موارد استفاده می کنید، در عوض به رنگ های خاکستری مختلف برای برقراری ارتباط بین تفاوت ها تکیه کنید.
  • از تصاویر استفاده نکنید. تصاویر حواس را از کار در دست منحرف می کنند. برای نشان دادن جایی که قصد دارید یک تصویر و اندازه آن را قرار دهید، می‌توانید به جای آن از یک کادر مستطیلی به اندازه ابعاد با یک “x” در آن استفاده کنید.
  • فقط از یک فونت عمومی استفاده کنید. تایپوگرافی نباید بخشی از بحث وایرفریمینگ باشد. با این حال، در چارچوب‌های سیمی، همچنان می‌توانید اندازه فونت را تغییر دهید تا سربرگ‌های مختلف و تغییرات در سلسله مراتب اطلاعات متنی صفحه را نشان دهید.

از آنجایی که وایرفریم‌ها دو بعدی هستند، مهم است که به یاد داشته باشید که با نمایش ویژگی‌های تعاملی رابط مانند کشویی، حالت‌های شناور، آکاردئونی‌هایی که عملکرد نمایش پنهان کردن را اجرا می‌کنند، یا چرخ فلک‌های چرخش خودکار عملکرد خوبی ندارند.

اگرچه وایرفریم ها از سایتی به سایت دیگر متفاوت هستند، عناصر زیر اغلب به عنوان عناصر استاندارد در وایرفریم ها گنجانده می شوند:

لوگو
فیلد جستجو
سرصفحه ها، از جمله عنوان صفحه به عنوان H1 و سرفصل های فرعی H2-Hx
سیستم های ناوبری، از جمله ناوبری جهانی و ناوبری محلی
محتوای بدنه
دکمه های اشتراک گذاری
اطلاعات تماس
پاورقی

انواع وایرفریم

وایرفریم ها می توانند هم در تولیدشان متفاوت باشند، از طرح های کاغذی گرفته تا تصاویر طراحی شده توسط کامپیوتر و میزان جزئیاتی که منتقل می کنند. وفاداری پایین و بالا عباراتی هستند که برای شناسایی سطح تولید یا عملکرد وایرفریم استفاده می‌شوند.

وایرفریم ها به تسهیل ارتباطات تیم پروژه کمک می کنند و نسبتاً سریع توسعه می یابند. آنها معمولاً انتزاعی تر هستند زیرا اغلب از تصاویر ساده برای مسدود کردن فضا و اجرای محتوای ساختگی یا متن لاتین (lorem ipsum) به عنوان پرکننده محتوا و برچسب ها استفاده می کنند.
وایرفریم ها به دلیل افزایش سطح جزئیات برای مستندسازی بهتر هستند. این موارد شامل اطلاعاتی در مورد هر مورد خاص در صفحه، از جمله ابعاد، رفتار، و یا اقدامات مربوط به هر عنصر تعاملی است.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *