اهمیت به روز رسانی PHP در وردپرس

اهمیت به روز رسانی PHP در وردپرس

اهمیت به روز رسانی PHP در وردپرس

به‌عنوان مدیر وردپرس، به‌روزرسانی‌ها در شغل شما نقش اساسی دارند. برای عملکرد بهینه و امنیت قوی، باید مطمئن شوید که تم، افزونه‌ها و هسته وردپرس شما آخرین نسخه‌های خود را اجرا می‌کنند. علاوه بر این، توصیه می کنیم PHP خود را نیز به روز کنید.
اما صبر کنید… PHP چیست؟ این اصطلاح ممکن است برای شما آشنا به نظر برسد. به این دلیل است که سایت شما و تمام وب سایت های وردپرس روی آن اجرا می شوند. به عنوان بخشی از ستون فقرات کد اصلی وردپرس، PHP با HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای ایجاد چارچوب سایت های وردپرس در سراسر جهان کار می کند.

در این پست سات اس ام اس، آنچه را که باید در مورد زبان PHP بدانید، نحوه تولید محتوا در وردپرس، چرایی نیاز به به روز رسانی و نحوه ارتقای سایت وردپرس خود به آخرین نسخه PHP را توضیح خواهد داد.

اهمیت به روز رسانی PHP در وردپرس
اهمیت به روز رسانی PHP در وردپرس

PHP چیست؟

PHP یک زبان برنامه نویسی است که اغلب در وب استفاده می شود. PHP برای اولین بار در سال 1995 به عنوان یک زبان برنامه نویسی همه منظوره منتشر شد و به ابزار مورد علاقه توسعه دهندگان برای فعال کردن صفحات وب پویا تبدیل شده است. صفحات وب پویا آنهایی هستند که در صورت درخواست مشتری توسط سرور میزبان تولید می شوند، نه اینکه به طور کامل در سرور ذخیره شوند.

PHP یک زبان سمت سرور است، به این معنی که به طور کامل بر روی سروری که وب سایت را میزبانی می کند اجرا می شود. این آن را از سایر زبان هایی که ممکن است بدانید، از جمله HTML، CSS و جاوا اسکریپت متمایز می کند. این زبان‌ها زبان‌های سمت کلاینت هستند. آنها در دستگاه بازدیدکننده‌ای که به یک وب‌سایت دسترسی دارد (یعنی مرورگر وب بازدیدکننده) اجرا می‌شوند.

بنابراین، PHP دقیقاً بر روی وب سرور چه می کند؟ به طور خلاصه، کد PHP چیزی است که صفحات HTML پویا را برای ارسال به مشتری تولید می کند. هنگامی که یک بازدیدکننده سایت یک صفحه وب با URL را درخواست می کند، یک ماژول PHP ویژه روی سرور درخواست را پردازش می کند، سپس کد PHP را برای ایجاد یک صفحه HTML از ابتدا اجرا می کند. در نهایت، سرور یک فایل HTML کامل را به مرورگر وب بازدید کننده تحویل می دهد.

PHP در وردپرس چه می کند؟

وردپرس به جای اینکه هر صفحه وب‌سایت را به‌صورت جداگانه به‌عنوان فایل‌های HTML جداگانه ذخیره کند، حاوی فایل‌های PHP زیادی است که هر کدام بخش متفاوتی از صفحه شما را کنترل می‌کنند، مانند سرصفحه‌ها و پاورقی‌ها، بخش‌های نظرات و غیره. اگر به نام فایل‌های وردپرس خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد. توجه داشته باشید که این فایل ها با پسوند “.php” به پایان می رسند.

در سایت وردپرس شما، کار اصلی PHP این است که محتوای صفحه ذخیره شده در پایگاه داده وردپرس شما واکشی و آن را به صفحات وب تبدیل کند. پس از دریافت درخواست برای یک صفحه، کد PHP محتوای صفحه مربوطه را از پایگاه داده وردپرس شما بیرون می کشد، آن را به یک فایل HTML (و فایل های CSS همراه) تبدیل می کند و HTML را برای بازدید کننده ای که درخواست را ارسال کرده است، ارسال می کند.

چرا صفحات را به این شکل جمع می کنیم؟ در یک کلام، انعطاف پذیری. در ارتباط با HTML و CSS، PHP این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا تم ها و افزونه های ضروری وردپرس را ایجاد کنند که روی فایل های PHP خودشان اجرا می شوند. این تم ها و افزونه ها می توانند از محتوای پایگاه داده وردپرس هر طور که دوست دارند استفاده کنند. اگر می‌خواهید افزونه‌ها و یا تم‌ها را تعویض کنید، این راه‌اندازی همچنین به شما امکان می‌دهد این کار را بدون نیاز به ایجاد مجموعه جدیدی از صفحات هر بار انجام دهید. هر صفحه در سایت شما در صورت درخواست در زمان واقعی ایجاد می شود.

علاوه بر این، PHP برای وردپرس مناسب است زیرا مانند خود وردپرس، PHP منبع باز است. هرکسی می‌تواند نحوه عملکرد این زبان را ببیند و در صورت تمایل آن را برای سایت خود سفارشی کند.

PHP و انقلاب CMS

در حالی که PHP سال‌ها در جامعه توسعه وب از محبوبیت خاصی برخوردار بود، ظهور سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) واقعاً این زبان را روی نقشه قرار داد. وردپرس محبوب ترین CMS در اینترنت است، و این واقعیت گواهی بر استحکام و تطبیق پذیری PHP است.

PHP 7 چیست؟

PHP 7 آخرین نسخه PHP است که در اواخر سال 2015 منتشر شد. وردپرس نقش کلیدی در شکل دادن به این نسخه ایفا کرد. در طول توسعه آن، جامعه وردپرس هر عنصر را برای اطمینان از سازگاری با CMS بررسی و آزمایش کرد.

امروزه بیش از 18 درصد از سایت‌های وردپرس از PHP 7 استفاده می‌کنند که بسیاری از افزونه‌ها و تم‌ها فعالانه از این نسخه پشتیبانی می‌کنند. ارتقاء PHP در حال انجام است و PHP 8 در اواخر سال 2020 منتشر شد.

PHP 7 یک ارتقاء اساسی نسبت به نسخه قبلی، PHP 5.6 است. (اگر تعجب می کنید که چه اتفاقی برای PHP 6 افتاد، پروژه به دلیل مشکلات فنی و استقبال ضعیف از بین رفت.)

چرا باید PHP خود را در وردپرس ارتقا دهید؟

وردپرس و بسیاری از هاست های وردپرس به روز رسانی را با اتوماسیون آسان می کنند. با این حال، به روز رسانی دستی می تواند دردسرساز باشد. آیا ارتقای PHP واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد؟

کاملا. مزایای آخرین PHP را می توان در سه عامل خلاصه کرد: سرعت، امنیت و سازگاری.

افزایش سرعت
در بین نسخه‌ها، توسعه‌دهندگان PHP زبان را به‌روزرسانی می‌کنند تا از منابع به‌طور مؤثرتر استفاده کنند و ویژگی‌ها و عملکردهای جدید را معرفی کنند. این بدان معنی است که هر نسخه جدید PHP وب سایت وردپرس شما را سریعتر از قبل اجرا می کند. عملکرد بهتر نه تنها بازدیدکنندگان را با سایت شما درگیر می کند، بلکه می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد. برای ارزیابی عملکرد PHP 7، ما PHP 7 را در وردپرس در یک محیط کاملاً کنترل شده آزمایش کردیم. سرور 37378 بار با صفر خطا و صفر تایم اوت ضربه خورد.

امنیت بهبود یافته
محبوبیت PHP آن را به یک هدف رایج برای حملات سایبری تبدیل می کند. برای مقابله با این حملات، نسخه های جدید PHP حاوی وصله هایی برای آسیب پذیری هایی است که توسط هکرها در معرض دید قرار می گیرند. اگر سایت وردپرس شما نسخه قدیمی PHP را اجرا می‌کند، این اصلاحات را ندارد و بیشتر در معرض بدافزارها، ویروس‌ها و دسترسی ناخواسته به باطن سایت شما خواهد بود.

سازگاری بهتر
وب‌سایت‌های وردپرسی از چندین بخش تشکیل شده‌اند، و زمانی که یک جزء ارتقاء می‌یابد، بقیه به دنبال آن هستند. بهترین تم ها و افزونه های وردپرس و همچنین خود وردپرس همیشه بر روی آخرین نسخه PHP اجرا می شوند. اگر در نسخه قبلی گیر کرده اید، عدم سازگاری بین PHP و فایل های اصلی، افزونه ها و موضوع شما ممکن است وب سایت شما را خراب کند.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *