پیامک های جعلی

پیامک های جعلی امروزه با افزایش پیامک های تبلیغاتی ممکن است یک سری از افراد سودجو تلاش کنند تا از این راه اعمال شوم خود را پیش ببرند. هکر ها و سودجویان  بیش از آن که شما فکر کنید باهوش هستند و دانستن اینکه چگونه بتوانیم پیامک های جعلی را تشخیص دهیم بسیار مهم خواهد بود تا از قربانیان این حوادث نباشیم.

موضوع پیامک های جعلی به قدری هوشمندانه و مطابق با دغدغه های مردم انتخاب میشود تا احتمال فریب مخاطب بیشتر شود. این گونه پیامک ها ممکن است با مضمون هایی چون قطع یارانه، هزینه برای صدور کارت سوخت، برنده شدن در مسابقه و… ارسال شود. البته این بدان معنا نیست که هرگونه پیامک تبلیغاتی یا اطلاع رسانی که برای شما ارسال می شود کلاهبرداری و جعلی است.

راه های تشخیص پیامک جعلی

محتوای این پیامک ها می تواند حاوی تبریک، تایید شماره تلفن، دریافت جایزه، نظر سنجی، دریافت تخفیف یا هر چیز دیگری باشد. حال ممکن است از میان این پیامک ها شما پیامکی را دریافت کنید که با قصد دسترسی به اطلاعات محرمانه تلفن همراه شما مانند مخاطبین، پیامک ها و… باشد که درنهایت منجر به سرقت اطلاعات مهم و محرمانه شما همچون؛ اطلاعات رموز بانکی می شود.

 پیش شماره

پیامک های قانونی از سمت سازمان های معتبر، بانک ها یا پلتفرم هایی و … ارسال می شوند معمولا از انواع خطوط پیامکی خدماتی استفاده می کنند که پیش شماره های مشخصی دارند این درحالی است که پیامک های جعلی عموما از شماره های شخصی ارسال می شوند.

 پیامک دریافت جایزه

تشویق دستوری شما به کلیک بر روی لینکی خاص جهت دریافت جایزه، که میتوان میگفت 99 درصد چنین پیام هایی جعلی هستند. هرگز تا از صحت پیامی مطمئن نیستید بر روی آن کلیک نکنید.

پیامک های جعلی

اگر پیامک جعلی دریافت کردم، باید چکار کنیم؟

اگر پیامکی دریافت کردید که حاوی یک لینک است یا از شما می خواهند که رمز عبور ایمیل یا شبکه های اجتماعی خود را تغییر دهید، توصیه مکرر این است که تا زمانی که از صحت قانونی بودن پیامک اطمینان کامل ندارید، نه روی لینک کلیک کنید، نه رمز عبور خود را تغییر دهید و نه هیچ فرمی مبنی بر دریافت اطلاعات را پر کنید.

همواره این نکته را نیز به یاد داشته باشید که شما تحت هیچ شرایطی و برای هیچ کاری نیاز نیست که اطلاعات محرمانه کارت های بانکی یا پسورد های مختلف خود را در اختیار کسی قرار دهید و نیازی به هیچگونه پرداخت وجهی برای سازمان یا ارگانی ندارید. در نهایت که تمام بررسی ها را انجام دادید و به این نتیجه رسیدید که پیامک جعلی است، تمامی موارد را به مراجع قانونی مثل پلیس فتا از طریق مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir گزارش داده و پیگیری کنید.

 

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *