مارکت پلیس

مارکت پلیس چیست(market place)

مارکت پلیس (یا بازار آنلاین تجارت الکترونیک) نوعی وب سایت تجارت الکترونیکی است که در آن اطلاعات محصول یا خدمات توسط چندین شخص ثالث ارائه می شود. بازارهای آنلاین نوع اصلی تجارت الکترونیک چند کاناله هستند و می توانند راهی برای ساده کردن فرآیند تولید باشند.

مارکت پلیس چیست

در یک بازار آنلاین، معاملات مصرف کننده توسط اپراتور بازار پردازش می شود و سپس توسط خرده فروشان یا عمده فروشان شرکت کننده تحویل و انجام می شود. این نوع وب‌سایت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا با پرداخت هزینه «پس از فروش»، اقلام واحدی را ثبت کنند و به بسیاری از کالاها بفروشند.

به طور کلی، از آنجا که بازارها محصولات را از طیف گسترده ای از ارائه دهندگان جمع آوری می کنند، انتخاب معمولاً گسترده تر است و در دسترس بودن بیشتر از فروشگاه های خرده فروشی آنلاین خاص فروشنده است. از سال 2014 بازارهای آنلاین فراوان شده اند. برخی از بازارهای آنلاین دارای طیف گسترده ای از محصولات با علاقه عمومی هستند که تقریباً تمام نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کنند، برخی دیگر مختص مصرف کننده هستند و به بخش خاصی پاسخ می دهند.

برخی از اولین بازارهای آنلاین برای تجارت تجارت به تجارت (B2B) بودند. نمونه‌های اولیه پلتفرم‌های آنلاین که تجارت الکترونیک را بین مشاغل فعال می‌کردند عبارتند از VerticalNet، Commerce One و Covisint. بازارهای آنلاین B2B معاصر بر طیف محدودی از محصولات یا خدمات خاص مانند EC21، Elance و eBay Business تمرکز دارند و به برتری بازارهای آنلاین در خرده فروشی B2C دست نیافته اند. خرید B2B مستلزم آن است که بازارهای آنلاین معاملات پیچیده را تسهیل کنند، مانند درخواست قیمت (RFQ)، درخواست اطلاعات (RFI) یا درخواست پیشنهاد.

 

مارکت پلیس چیست؟

بازارهای آنلاین شرکت های فناوری اطلاعات هستند که با ایجاد ارتباط بین خریداران و فروشندگان به عنوان واسطه عمل می کنند. نمونه هایی از بازارهای آنلاین رایج برای خرده فروشی کالاها و خدمات مصرفی آمازون، تائوبائو و eBay هستند. در وب سایت بازار آنلاین فروشندگان می توانند پیشنهاد محصول خود را با قیمت و اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و کیفیت محصول منتشر کنند. مشتریان بالقوه می توانند کالاها را جستجو و مرور کنند، قیمت و کیفیت را مقایسه کنند و سپس کالا را مستقیماً از فروشنده خریداری کنند. موجودی توسط فروشندگان نگهداری می شود، نه شرکتی که بازار آنلاین را اداره می کند. بازارهای آنلاین با هزینه راه اندازی پایین برای فروشندگان مشخص می شوند، زیرا آنها مجبور نیستند یک فروشگاه خرده فروشی راه اندازی کنند

برای مصرف کنندگان، بازارهای آنلاین هزینه جستجو را کاهش می دهند، اما اطلاعات ناکافی در مورد کیفیت کالا و عرضه بیش از حد کالا می تواند تصمیم گیری خرید را برای مصرف کنندگان دشوارتر کند. توانایی مصرف کنندگان برای تصمیم گیری خرید نیز با این واقعیت که یک بازار آنلاین تنها به آنها اجازه می دهد کیفیت یک محصول را بر اساس توضیحات، تصویر و نظرات مشتریان بررسی کنند، مختل می شود. یکی دیگر از ویژگی های بازارهای آنلاین این است که یک محصول مشابه توسط چندین تاجر قابل ارائه است. در این مورد، مصرف‌کنندگان اغلب می‌توانند با پشتیبانی از بررسی‌های آن تاجر، برای مثال، یک فروشنده را انتخاب کنند. علیرغم بسیاری از عوامل قابل تصور مؤثر بر انتخاب فروشنده، مشتریان عمدتاً بر اساس پایین‌ترین قیمت برای یک محصول خاص انتخاب می‌کنند.

 

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *