مزایا و معایب بازاریابی پیامکی
این روش بازاریابی یکی از شاخه های انواع بازاریابی دیجیتال است که اگر به صورت درست پیاده سازی شود نتیجه بسیار مناسبی در جذب مشتری، خرید و وفادار شدنش به برند یا کسب و کار شما دارد.
بازاریابی پیامکی یا بازاریابی SMS میفرستد کمپینهای تبلیغاتی یا پیامهای معاملاتی را برای اهداف بازاریابی با استفاده از پیامهای متنی (SMS) ارسال میکند. این پیامها عمدتا به معنای انتقال پیشنهادات حساس در زمان مناسب، به روز رسانیها و هشدارها به افرادی هستند که برای دریافت این پیامها از سمت کسب و کار شما موافقت میکنند.
مزایای بازاریابی پیامکی عبارتند از:
ماهیت شخصی تلفن های همراه، بازاریابی پیامکی را به ابزاری بسیار قدرتمند تبدیل کرده است.
اکثر مردم تلفن های همراه خود را همه جا می برند. به این معنی که می توانند برای پیام های حساس به زمان موثر باشند.
مردم تمایل دارند تقریباً هر متنی را که دریافت می کنند بخوانند. برخلاف نامه های ناخواسته، هرزنامه ها یا تبلیغات که می توان آنها را نادیده گرفت.
می تواند با اطلاعات سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای هدف قرار دادن مشتریان گذشته در رفتار خرید قبلی آنها استفاده شود.
از معایب استفاده از شیوه بازاریابی پیامکی یا sms marketing میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- فقط پیامهای کوتاه میتواند ارسال شود.
- بایستی زمان زیادی را برای کامپایل یک پیام بگذارید، اگر شما از میانبرهای متن استفاده نمیکنید.
- شیوه ارتباط پیامک کمی رسمی است.
- نباید پیامهای جدی و رسمی استفاده کنید تا بتوانید با مخاطبانتان ارتباط صمیمی برقرار کنید.
- فضای زیادی برای انتقال پیام خود ندارید.
- مردم نسبت به پاسخ دادن به پیامک ها به دلیل افزایش پیام های جعلی محتاط هستند.