چرا کسب و کار کوچک شما به استراتژی گزارش دهی نیاز دارد؟

چرا کسب و کار کوچک شما به استراتژی گزارش دهی نیاز دارد؟

گزارش دهی یک دیدگاه معنادار و قابل اجرا از نحوه عملکرد یک کسب و کار ارائه می دهد. این نقطه‌ها را بین معیارهای متفاوت به هم متصل می‌کند و یک دید واقعی از نقش‌ها، بخش‌ها و شرکت به‌عنوان یک کل ارائه می‌دهد.صرف نظر از اندازه سازمان شما، گزارش یک امر ضروری است. همچنین اجرای گزارش دهی مقرون به صرفه و ساده برای کسب و کارهای کوچک آسان تر از همیشه است. بیایید در زیر نگاه کنیم.

چرا کسب و کار کوچک شما به استراتژی گزارش دهی نیاز دارد؟

گزارش داده چیست؟

گزارش داده ها برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. این به شما امکان می دهد به جای تصمیم گیری های مبتنی بر غرایز درونی که ممکن است ارزش ایجاد کنند یا نکنند، تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید که ارزش تجاری ایجاد می کند.

به آن مانند رانندگی آزمایشی یک ماشین فکر کنید. این مدل برتر است، تازه وارد کارخانه شده است، و چیزهای خوبی در مورد مدل شنیده اید. حتی اگر احساس خوبی در مورد آن دارید، احتمالاً برای حرکت بدون دید واضح از رایانه داشبورد مردد خواهید بود. مهم نیست که چقدر به مارک احترام گذاشته شده است، باید ببینید ماشین چگونه کار می کند و آیا ایرادی وجود دارد. این یک داستان مشابه با تجارت است.

اکنون که اهمیت استراتژی گزارش دهی داده را درک کردیم، بیایید تفاوت بین گزارش دهی داده و هوش تجاری را بررسی کنیم.

انواع گزارش دهی

ده ها نوع گزارش دهی وجود دارد. در زیر به برخی از رایج ترین انواع آن نگاه خواهیم کرد. هر یک از اینها می تواند به کسب و کارها کمک کند تا پیشرفت را به سمت اهداف خود دنبال کنند.

گزارش انطباق
گزارش انطباق معمولاً اطلاعاتی در مورد نحوه به دست آوردن، ذخیره، توزیع و ایمن سازی داده های شرکت و/یا مشتری ارائه می دهد. این نوع گزارش برای نشان دادن اینکه یک شرکت به تمام الزامات تعیین شده توسط یک دولت یا سازمان نظارتی تحت یک استاندارد خاص، مانند مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) یا استاندارد امنیت داده صنعت کارت پرداخت (PCI DSS) ضروری است.

گزارش تحلیلی
گزارش تحلیلی داده های کمی و کیفی را برای تجزیه و تحلیل استراتژی یا فرآیند تجاری ترکیب می کند. هدف جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ارائه داده ها به منظور تعیین مسیر بعدی اقدام است.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل بازار می تواند به شرکت کمک کند تصمیم بگیرد که چگونه منابع خود را به بهترین شکل تخصیص دهد. اگر تحلیل پیش بینی کند که یک بازار خاص در حال رشد و رقابتی شدن است، شرکت ممکن است تصمیم بگیرد منابع بیشتری را برای تبلیغ آن محصول اختصاص دهد.

گزارش ادواری
گزارش دوره ای خلاصه ای از داده های عملکرد را در فواصل زمانی ثابت ارائه می دهد. این فواصل می تواند ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه باشد. این نوع گزارش‌دهی که برای انتقال عملکرد به گروهی از ذینفعان بهترین است، دیدگاهی از رشد فزاینده شرکت ارائه می‌کند.

گزارش داشبورد
گزارش داشبورد یک نمایش بصری از شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) یک شرکت یا تیم خاص ارائه می دهد. گزارش داشبورد با ادغام داده‌ها از چندین گزارش و ابزار، از نمودارها و نمودارها استفاده می‌کند تا دیدی چند بعدی و چند بعدی از عملکرد یک شرکت یا تیم ارائه دهد.

چگونه کسب و کارهای کوچک می توانند گزارش دهی را اجرا کنند.

همه ابزارهای گزارش دهی برابر نیستند. اگرچه تعداد بی‌شماری برنامه‌های تحلیلی فانتزی در بازار وجود دارد، بهترین برنامه گزارش‌دهی داده، برنامه‌ای است که کسب‌وکار شما واقعاً می‌تواند از آن استفاده کند و از آن بینش کسب کند. برای مشاغل کوچک، این اغلب به معنای سادگی و وضوح است، نه پیچیدگی. قبل از انتخاب یک پلت فرم گزارش دهی، درک کنید که کسب و کار شما واقعاً چه چیزی از آن نیاز دارد. در اینجا برخی از مهمترین ویژگی های گزارش دهی برای اکثر مشاغل کوچک آورده شده است.

در ابزار گزارش دهی به دنبال چه چیزی باشید

داشبوردها و گزارش های قابل تنظیم
تجربه کاربری ساده
توانایی متمرکز کردن داده ها از چندین منبع
طیف وسیعی از الگوهای گزارش
محدوده انواع نمودار
طراحی حرفه ای
امکان اضافه کردن یادداشت برای متن
به اشتراک گذاری آسان با ذینفعان
اکنون که می دانیم به دنبال چه ویژگی هایی باشیم، اجازه دهید برخی از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل را در زیر ارزیابی کنیم.

برترین ابزارهای تجزیه و تحلیل برای مشاغل کوچک

دو راه اصلی برای پیاده‌سازی گزارش‌دهی داده‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد: به عنوان بخشی از یک ابزار تجزیه و تحلیل مستقل، یا از طریق عملکردی که قبلاً با سایر برنامه‌های آنها یکپارچه شده است. گزارش یکپارچه با اکثر برنامه های مبتنی بر ابر ارائه می شود. این ساده ترین راه برای شروع گزارش دهی متمرکز است. با این حال، اگر برنامه‌های شما به اندازه کافی گزارش‌دهی عمیق ارائه نمی‌کنند، یا می‌خواهید بینش را از چندین ابزار متمرکز کنید، می‌توانید یک برنامه تحلیلی اختصاصی را به پشته خود اضافه کنید.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *