7 مزایای بلاک چین در دنیای امروز

7 مزایای بلاک چین در دنیای امروز

بلاک چین

1. انتقال پول

مفهوم اصلی پشت اختراع فناوری بلاک چین هنوز یک کاربرد عالی است. انتقال پول با استفاده از بلاک چین می تواند ارزانتر و سریعتر از استفاده از خدمات انتقال پول موجود باشد. این امر به ویژه در مورد تراکنش های برون مرزی که اغلب کند و گران هستند صادق است. حتی در سیستم مالی مدرن ایالات متحده، انتقال پول بین حساب ها ممکن است چند روز طول بکشد، در حالی که یک تراکنش بلاک چین چند دقیقه طول می کشد.

2. مبادلات مالی

بسیاری از شرکت‌ها در چند سال گذشته ظهور کرده‌اند و مبادلات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند. استفاده از بلاک چین برای صرافی ها امکان انجام تراکنش های سریع تر و کم هزینه تر را فراهم می کند. علاوه بر این، یک صرافی غیرمتمرکز نیازی به سرمایه گذاران ندارد که دارایی های خود را نزد مرجع متمرکز سپرده گذاری کنند، به این معنی که آنها کنترل و امنیت بیشتری را حفظ می کنند. در حالی که صرافی های مبتنی بر بلاک چین عمدتاً با ارزهای دیجیتال سروکار دارند، این مفهوم می تواند برای سرمایه گذاری های سنتی تر نیز اعمال شود.

4. بیمه

استفاده از قراردادهای هوشمند در بلاک چین می تواند شفافیت بیشتری را برای مشتریان و ارائه دهندگان بیمه فراهم کند. ثبت تمام ادعاها در یک بلاک چین باعث می شود مشتریان از ادعاهای تکراری برای همان رویداد جلوگیری کنند. علاوه بر این، استفاده از قراردادهای هوشمند می‌تواند روند دریافت پرداخت‌ها را برای مدعیان سرعت بخشد.

7 مزایای بلاک چین در دنیای امروز
7 مزایای بلاک چین در دنیای امروز

5. رای دادن

اگر اطلاعات هویت شخصی در یک بلاک چین نگهداری شود، ما را تنها یک قدم از امکان رای دادن با استفاده از فناوری بلاک چین دور می کند. استفاده از فناوری بلاک چین می‌تواند اطمینان حاصل کند که هیچ‌کس دوبار رأی نمی‌دهد، فقط رأی‌دهندگان واجد شرایط می‌توانند رأی دهند و رأی‌ها نمی‌توانند دستکاری شوند. علاوه بر این، می‌تواند دسترسی به رای‌دهی را با ساده کردن فشار دادن چند دکمه در گوشی هوشمندتان افزایش دهد. در عین حال، هزینه برگزاری انتخابات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

6. مزایای دولت

راه دیگر برای استفاده از هویت های دیجیتالی ذخیره شده در بلاک چین، مدیریت مزایای دولتی مانند برنامه های رفاهی، تامین اجتماعی و … است. استفاده از فناوری بلاک چین می تواند تقلب و هزینه های عملیات را کاهش دهد. در همین حال، ذینفعان می توانند از طریق پرداخت دیجیتالی در بلاک چین، وجوه را با سرعت بیشتری دریافت کنند.

7. ذخیره سازی داده ها

افزودن فناوری بلاک چین به یک راه حل ذخیره سازی داده می تواند امنیت و یکپارچگی بیشتری را فراهم کند. از آنجایی که داده ها را می توان به صورت غیرمتمرکز ذخیره کرد، هک کردن و از بین بردن تمام داده های موجود در شبکه دشوارتر خواهد بود، در حالی که یک ارائه دهنده ذخیره سازی متمرکز داده ممکن است فقط چند نقطه اضافی داشته باشد. همچنین به معنای دسترسی بیشتر به داده ها است زیرا دسترسی لزوماً به عملیات یک شرکت وابسته نیست. در برخی موارد، استفاده از بلاک چین برای ذخیره سازی داده ها نیز ممکن است هزینه کمتری داشته باشد.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *