استراتژی قدیمی توسعه وب در سال 2022

2استراتژی قدیمی توسعه وب در سال 2022

توسعه وب به طور مداوم در حال توسعه است. زمانی که به سایت های مبتنی بر متن محدود می شد خیلی ساده تر بود ولی، توسعه وب اکنون شامل برنامه های کاربردی تک صفحه ای، برنامه های تلفن همراه، برنامه های وب مترقی و برنامه های کاربردی پیچیده تر است. ظهور فلش جای خود را به جاوا اسکریپت و سپس جی کوئری، ری اکت و انگولار داد. HTML به HTML5 تبدیل شده است. همچنین امروزه CSS3، XML، PHP و بسیاری از فناوری‌های دیگر در دسترس هستند.

در حالی که برخی از مراحل تکامل در توسعه وب تنها سال ها بعد قابل درک است، برخی دیگر را می توان در زمان واقعی مشاهده کرد. Piotr Staniów، مهندس نرم‌افزار ارشد در HubSpot می‌گوید: توسعه‌دهندگان می‌توانند تغییراتی را در آنچه که مردم در مورد آن توییت می‌کنند، در کنفرانس‌ها صحبت می‌کنند، یا آنچه شرکت‌ها به عنوان اولویت خود استفاده می‌کنند و تبلیغ می‌کنند، مشاهده کنند.

همگام شدن با روندها، فناوری ها و استراتژی های جدید در توسعه وب می تواند شما و محصولاتتان را در بازار رقابتی تر کند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به چند استراتژی توسعه وب که ممکن است بخواهید امسال کنار بگذارید و جایگزین هایی که به جای آن امتحان کنید، نگاهی بیاندازیم.

1. استفاده از Float برای ایجاد شبکه‌ها و چیدمان‌ها
به جای آن چه باید کرد: از Flexbox یا مدل طرح‌بندی دیگری استفاده کنید

آرتور آلبوکرکی فریرا، مهندس ارشد نرم‌افزار، گفت که استفاده از ویژگی شناور CSS برای ایجاد شبکه‌ها و طرح‌بندی‌ها احتمالاً سال‌ها است که قدیمی شده است. اما برای حدود یک دهه، شناورها تنها گزینه برای چیدمان یک صفحه وب پیچیده بودند.

در این دوره، توسعه‌دهندگان مجبور بودند CSS خود را هک کنند و از شناورها برای قرار دادن عناصر سطح بلوک در کنار یکدیگر به جای روی هم استفاده کنند تا طرح‌بندی‌هایی به سبک مجله ایجاد کنند. این روش چند مشکل داشت. اول، فاقد عملکرد کلیدی بود، مانند مرکز عمودی، که ایجاد طرح‌بندی‌هایی را که در مرورگرها یکسان به نظر می‌رسید، خسته‌کننده می‌کرد. همچنین حفظ کد یک سایت را بسیار دشوارتر کرد.

برای ساده‌سازی ایجاد و نگهداری صفحات وب، مدل‌های طرح‌بندی واکنش‌گرا ایجاد شدند. استفاده از مدلی مانند Flexbox، CSS Grid یا Bootstrap به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که طرح بندی های پاسخگو ایجاد کنند که در پلتفرم ها و مرورگرها بسیار ساده تر و سریعتر از استفاده از ویژگی float یکسان به نظر می رسند.

5 استراتژی قدیمی توسعه وب در سال 2022
5 استراتژی قدیمی توسعه وب در سال 2022

2. استفاده از Redux برای ذخیره سازی Backend State
به جای آن چه باید کرد: از React Query استفاده کنید

Redux انقلابی در نحوه توسعه برنامه های کاربردی وب ایجاد کرد. با اجازه دادن به اشتراک گذاری داده های تغییرناپذیر در یک برنامه، توسعه دهندگان توانستند کد پشتیبان و فرانت اند خود را از هم جدا کنند. با این حال، از آنجایی که داده‌ها باید در دو مکان زندگی می‌کردند، چالش‌های جدیدی در مورد نحوه ذخیره بهترین داده‌ها در سطح جهانی و در عین حال کاهش تأخیر شبکه وجود داشت. کتابخانه‌های Redux زیادی برای کمک به مدیریت داده‌ها از باطن وجود دارد، اما پیچیدگی را اضافه می‌کنند.

در عوض، مهندس نرم‌افزار گابریل ابود در مقاله‌ای در مورد جامعه DEV استفاده از React Query را زمانی توصیه می‌کند که برنامه‌ای به مدیریت وضعیت سرور بیشتر از مدیریت حالت جهانی نیاز دارد. به کد دیگ بخار کمتری نیاز دارد و به راحتی در یک پایگاه کد بزرگ به طور مداوم اعمال می شود.

5 استراتژی قدیمی توسعه وب در سال 2022
5 استراتژی قدیمی توسعه وب در سال 2022

آینده توسعه وب

توسعه وب به سرعت در حال تحول است و استراتژی های توسعه دهندگان و پشته های فناوری نیز به همین ترتیب است. در حالی که هیچ روش یا ابزار توسعه ذاتا بد نیست، برخی با جایگزین های سریع تر، کارآمدتر یا ساده تر جایگزین شده اند. دانستن آخرین استراتژی‌های توسعه، مانند استراتژی‌های بالا، می‌تواند در وقت و ناامیدی شما صرفه‌جویی کند.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *