6 روند و استراتژی برتر SEO

6 روند و استراتژی برتر SEO

6 روند و استراتژی برتر SEO

اگرچه اصول اصلی سئو یکسان باقی می‌ماند، به‌روزرسانی‌های الگوریتم و روندهای جستجو تکامل می‌یابند و بر روش‌های بهینه‌سازی در صفحات وب تأثیر می‌گذارند. بنابراین با پیشرفت فناوری موتورهای جستجو در سال جاری، چه معنایی برای استراتژی شما دارد؟ در زیر 6 روند اصلی و برتر SEO که باید در سال 2022 به آنها توجه کنید تا ترافیک و رتبه بندی کلمات کلیدی خود را به سمت بالا نگه دارید، آورده شده است.

6 روند و استراتژی برتر SEO
6 روند و استراتژی برتر SEO

1. بهینه سازی Core Web Vitals

به‌روزرسانی تجربه صفحه در سال گذشته مسلماً بزرگترین تغییر برای جستجو در چندین سال گذشته بود. تجربه صفحه که اکنون توسط Core Web Vitals قابل اندازه‌گیری است، اکنون رسماً یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است. Core Web Vitals شامل معیارهای عملکرد زیر است:

بزرگترین رنک محتوایی (LCP): مدت زمانی که برای بارگیری محتوای صفحه طول می کشد.
تاخیر ورودی اول (FID): چه مدت طول می کشد تا سایت شما به اولین تعامل کاربر با صفحه پاسخ دهد.
تغییر چیدمان تجمعی (CLS): چند تغییر طرح‌بندی غیرمنتظره در طول عمر صفحه رخ می‌دهد.

از میان تمام زمینه‌هایی که در سال 2022 سرمایه‌گذاری‌های سئوی شما را هدایت می‌کنند، بهبود سیگنال‌های Core Web Vitals در صفحات شما ملموس‌ترین تأثیر را بر عملکرد موتور جستجوی شما خواهد داشت. این به احتمال زیاد به کمک توسعه دهندگان وب ماهر نیاز دارد، اما این ابزارهای رایگان برای شناسایی جایی که صفحات وب شما نیاز به بهبود دارند ضروری هستند:

Google Search Console: ویژگی Experience در حساب کنسول جستجوی Google شما به شما این امکان را می دهد که ببینید کدام صفحات استانداردهای Core Web Vitals را رعایت می کنند یا ندارند. همچنین انواع مشکلاتی که بر صفحات شما تأثیر می گذارد را فهرست می کند.

2. دموکراتیک کردن جستجو

از آنجایی که گوگل در تشخیص کیفیت محتوا و سیگنال‌های تجربه صفحه در صفحات وب بسیار بهتر عمل می‌کند، نقش مرجع در سال‌های آینده به اندازه گذشته نقش مهمی ایفا نخواهد کرد. اگرچه بک لینک ها و Domain Authority همچنان برای رتبه بندی خوب در سال 2022 ضروری هستند، جستجو در حال تبدیل شدن به مکانی دموکراتیک تر است.

3. خوشه بندی کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی اساس سئو است. اما از آنجایی که فناوری پردازش زبان طبیعی گوگل (NLP) پیشرفته‌تر شده است، هدف‌یابی کلیدواژه‌ای مؤثر به فرآیندی دقیق‌تر و پیچیده‌تر تبدیل شده است. دوران بهینه سازی صفحات فرود و پست های وبلاگ برای اهداف تک کلمه کلیدی گذشته است. گوگل به هر حال صفحات فرود ما را برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی می کند، به این معنی که سال 2022 سالی است که هدف آن بالاتر است.

4. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

مدل یادگیری ماشین GPT-3 (نسل سوم ترانسفورماتور پیش‌آزمایش‌شده مولد) سال گذشته از طریق OpenAI در دسترس عموم قرار گرفت. در نتیجه، ابزارهای محتوای سئو به کمک هوش مصنوعی مانند CopyAi، Headlime، Jarvis، و دیگران در حال افزایش هستند و تیم‌های محتوا را قادر می‌سازد تا محتوای بهینه‌سازی شده بیشتری را با سرعت بیشتری تولید کنند. این ابزارها می توانند موضوعات، عناوین، متا تگ ها، پاراگراف ها و حتی کل مقالات را تنها با چند ورودی تولید کنند.

5. نرم افزار بهینه سازی محتوا

ابزارهای بهینه سازی محتوا می توانند به شما کمک کنند محتوایی با کیفیت بالا و غنی از معنایی ایجاد کنید که در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد. این ابزارها با استفاده از الگوریتم‌های NLP مشابه گوگل، کلمات کلیدی، موضوعات فرعی، مترادف‌ها و حتی سوالات رایجی را که خزنده‌های موتورهای جستجو در هنگام تبلیغ محتوا در صفحه جستجو می‌کنند، شناسایی می‌کنند.

احتمالاً امسال شاهد افزایش قدرت ابزارهای محتوا توسط سایت‌های بیشتری خواهیم بود. من خودم دیده‌ام که بهینه‌سازی محتوا تأثیر تقریباً فوری بر کل کلمات کلیدی و میانگین موقعیت‌های رتبه‌بندی یک صفحه وب دارد.

6. داده های ساختار یافته تر و قطعه های غنی

نشانه گذاری طرحواره واژگانی از ریزداده است که به گوگل کمک می کند تا محتوای صفحات شما را بهتر درک کرده و استخراج کند و به آنها امکان می دهد به عنوان قطعه های غنی نشان داده شوند که برای کاربران جذاب تر و قابل کلیک تر هستند.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *