API بهترین روش برای محافظت از داده های حساس

API بهترین روش برای محافظت از داده های حساس

پیاده سازی یک رابط برنامه نویسی کاربردی جدید (API) برای برنامه آنلاین شما یک مرحله هیجان انگیز است. برای توسعه دهندگان شخص ثالثی که به دنبال ارتباط با برنامه شما هستند، برای مشتریانی که از ارتباط با برنامه شما سود می برند عالی است، و برای سود شما عالی است زیرا کاربران بیشتری را به پلتفرم خود جذب می کنید. متأسفانه، API های جدید نیز خبر خوبی برای هکرها هستند، زیرا ابزار دیگری برای سوء استفاده از اطلاعات ذخیره شده در سرورهای شما ارائه می دهند.

در این پست، ما اصول امنیت API، از جمله تهدیدات رایج علیه API ها و بهترین راه های دفاع در برابر آنها را توضیح خواهیم داد، تا بتوانید از مزایای این فناوری بدون افت بهره ببرید.

امنیت API چیست؟

امنیت API عمل محافظت از APIها در برابر حملات سایبری و سوء استفاده است. اقدامات امنیتی مناسب API تضمین می کند که تمام درخواست های پردازش شده به API از منابع قانونی هستند، همه درخواست های پردازش شده معتبر هستند، و همه پاسخ های API در برابر رهگیری یا سوء استفاده محافظت می شوند. هدف API ها تسهیل انتقال داده ها، اغلب خصوصی، بین سیستم شما و کاربران خارجی است. بنابراین، یک API ضعیف و ناامن یک دروازه باز شده برای داده های حساس شما است.

اگر این یک هشدار دهنده است، بدانید که میلیاردها رکورد در معرض حملات سایبری قرار گرفته اند که بسیاری از آنها به دلیل API های ناامن است:

API بهترین روش برای محافظت از داده های حساس

هک های موفقیت آمیز API بر مشاغلی از جمله فیس بوک، توییتر و حتی خدمات پستی ایالات متحده تأثیر گذاشته است. برای دور ماندن از این لیست و محافظت از داده های حساس خود، باید اصول امنیتی API را در فرآیند برنامه ریزی و ساخت خود ادغام کنید.

چرا امنیت API مهم است

در حالی که امنیت سایبری یک موضوع گسترده است که همه فناوری‌های آنلاین را در بر می‌گیرد، APIها چالش‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند زیرا بین توسعه‌دهندگان شخص ثالث و منابع یک شرکت قرار می‌گیرند. نقض امنیت API موفقیت آمیز می تواند به ویژه برای یک برنامه کاربردی و کاربران آن مضر باشد، زیرا یک نقطه پایانی هک شده امکان دسترسی مستقیم به اطلاعات حساس را فراهم می کند.

اغراق کردن تأثیر بالقوه یک حمله موفقیت آمیز دشوار است. در حالی که تاثیر مالی می تواند قابل توجه باشد، آسیب به برند شما ممکن است جبران ناپذیر باشد. مطمئناً اعتماد مشتری و همچنین اعتبار شرکت هایی که از API شما استفاده می کنند را از دست خواهید داد. حتی ممکن است برنامه های یکپارچه شخص ثالث در اثر گسترش آسیب ببینند.

در حالی که هر سازمانی با یک API می تواند مورد هدف قرار گیرد، هر کدام API ها و امنیت API را به طور متفاوتی پیاده سازی می کنند. یک API که دسترسی به اطلاعات پرداخت را فراهم می کند به اقدامات احتیاطی بیشتری نیاز دارد تا مثلاً یک سرویس اشتراک گذاری تصویر.

به همین دلیل است که نکات زیر کلی هستند و برای هر برنامه‌ای که REST API را پیاده‌سازی می‌کند کاربرد دارد. API های REST داده ها را از طریق پروتکل انتقال ابرمتن (HTTP) منتقل می کنند، همان روشی که برای ارسال اسناد HTML به مرورگرها (که به عنوان وب سایت می بینیم) استفاده می شود. این نوع معماری توسط بسیاری از APIهای عمومی و APIهای داخلی (مثلاً در میکروسرویس ها استفاده می شود) استفاده می شود. Netflix، Uber و Trello تنها چند برنامه مدرن هستند که از REST API استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *