TCP یا UDP تفاوت چیست؟

با توجه به آنچه گفته شد، UDP به دلیل سریعتر و به روز بودن شناخته شده است، با این حال بسیاری از سیستم ها هنوز برای دانلود دسته ای از اطلاعات به TCP متکی هستند. کاربران باید نگاهی به نیازهای IP خاص خود بیاندازند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه کدام پروتکل برای آنها بهتر است بگیرند.

Localhost چیست؟

TCP چیست؟

پروتکل کنترل انتقال (TCP) اتصال گرا است، به این معنی که پس از برقراری ارتباط، داده ها می توانند در دو جهت منتقل شوند. TCP دارای سیستم های داخلی برای بررسی خطاها و تضمین اینکه داده ها به ترتیب ارسال شده تحویل داده می شوند، پروتکل مناسبی برای انتقال اطلاعات مانند تصاویر ثابت، فایل های داده و صفحات وب می باشد.

اما در حالی که TCP به طور غریزی قابل اعتماد است، مکانیسم های بازخورد آن نیز منجر به سربار بزرگتر می شود که به معنای استفاده بیشتر از پهنای باند موجود در شبکه شما است.

UDP چیست؟

پروتکل دیتاگرام کاربر (UDP) یک پروتکل اینترنتی ساده تر و بدون اتصال است که در آن نیازی به بررسی خطا و خدمات بازیابی نیست. با UDP، هیچ هزینه ای برای باز کردن یک اتصال، حفظ یک اتصال یا خاتمه اتصال وجود ندارد. داده ها به طور مداوم برای گیرنده ارسال می شود، چه آنها آن را دریافت کنند یا نه. اگرچه UDP برای ارسال ایمیل، مشاهده یک صفحه وب یا دانلود یک فایل ایده آل نیست، اما تا حد زیادی برای ارتباطات بلادرنگ مانند پخش یا انتقال شبکه چند وظیفه ای ترجیح داده می شود.

تفاوت بین TCP و UDP چیست؟

TCP یک پروتکل اتصال گرا است، در حالی که UDP یک پروتکل بدون اتصال است. تفاوت اصلی بین TCP و UDP سرعت است، زیرا TCP نسبتاً کندتر از UDP است. به طور کلی، UDP یک پروتکل بسیار سریع تر، ساده تر و کارآمدتر است، با این حال، ارسال مجدد بسته های داده از دست رفته تنها با TCP امکان پذیر است.

یکی دیگر از اختلافات قابل توجه با TCP در مقابل UDP این است که TCP تحویل سفارشی داده ها را از کاربر به سرور ارائه می دهد (و بالعکس)، در حالی که UDP به ارتباطات انتها به انتها اختصاص داده نمی شود، و همچنین آمادگی گیرنده را بررسی نمی کند (الزام می کند). هزینه های سربار کمتر و اشغال فضای کمتر).

سرعت TCP در مقابل UDP

دلیل سرعت برتر UDP نسبت به TCP این است که “تأیید” وجود ندارد آن از یک جریان بسته پیوسته پشتیبانی می کند. از آنجایی که اتصال TCP همیشه مجموعه‌ای از بسته‌ها را تأیید می‌کند (چه اتصال کاملاً قابل اعتماد باشد یا نباشد)، برای هر تأیید منفی که در آن بسته داده از بین رفته است، باید یک ارسال مجدد رخ دهد.

اما از آنجایی که UDP از هزینه های غیرضروری حمل و نقل TCP جلوگیری می کند، از نظر پهنای باند بسیار کارآمد است و همچنین برای شبکه های با عملکرد ضعیف بسیار کمتر است.

کدام یک برای ویدئو کنفرانس بهتر است؟

کنترل‌های جریان از TCP، اگرچه قابل اعتماد هستند، اما قادر به بازیابی سریع داده‌های از دست رفته نیستند تا در ارتباطات ویدیویی بلادرنگ مفید باشند. و در حالی که یکپارچگی داده ها مهم است، باید با سرعت متعادل شود تا اطمینان حاصل شود که سرعت ارتباطات بدون مانع باقی می ماند.

به همین دلیل است که برنامه های وب و دسکتاپ Lifesize برای اولویت دادن به UDP بر TCP برای انتقال رسانه توسعه یافته اند، در حالی که سیستم های اتاق جلسه Icon ما منحصراً از UDP برای رسانه های بلادرنگ استفاده می کنند. علاوه بر این، Lifesize از استراتژی‌هایی مانند پنهان‌سازی خطا، تصحیح خطا و کنترل‌های نرخ برای اتصالات رسانه UDP قوی بدون تأخیر یا تأخیر استفاده می‌کند.

Lifesize قویاً به مشتریان ما توصیه می کند که دسترسی از طریق UDP به سرورهای ابری ما را فعال کنند، زیرا این می تواند به دستیابی به بهترین تجربه کاربری ممکن کمک کند.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *