اصول بازاریابی پیامکی

اصول بازاریابی پیامکی

در بازاریابی پیامکی از اصول مهمی که در جذب کاربر تاثیر دارد، متن پیامک است. البته در کمپین های تبلیغاتی فقط متن پیام مهم نیست. فاکتور های خیلی زیادی هستند که در کنار یک متن مناسب باید رعایت شوند، همچون زمان ارسال مناسب، لحن مناسب در بیان خواسته و… .

اصول بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی از طریق اس ام اس مارکتینگ

بازاریابی پیامکی از قدیم یکی از روش‌های بسیار خوب برای بازاریابی بوده، گرچه اغلب در گذشته، می‌دیدیم که کسب‌وکارها به صورت اسپم‌وار از آن استفاده می‌کردند و نتیجه معکوس داشت.

اما کم کم استفاده بسیار مؤثرتری از این روش بازاریابی قدرتمند می‌شود. البته این تنها یکی از جنبه‌های اس ام اس مارکتینگ است. اما همه ما میدانیم که یکی از اهداف اصلی آن، فروش از طریق تبلیغات است. البته اهداف دیگری چون اطلاع رسانی، خوش آمد گویی، تبریک و… نیز دارد.

البته هدف نهایی سات اس ام اس از اس ام اس مارکتینگ و تبلیغات ایجاد و افزایش فروش است، اما قبل از آن، می‌توان از طریق پیامک، تعامل خوبی را با مخاطبان ایجاد کرد و پس از آن، پیشنهادات فروش محصول یا خدمات را مطرح کرد.

در سال‌های گذشته و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ و کلاهبرداری هایی که از لیست شماره‌های مخاطبان می‌شد، قوانینی وضع کردند تا ارسال‌کننده‌های پیامک، نتوانند مزاحمتی برای کاربران ایجاد کنند. اما می‌توان با بازاریابی اجازه‌ایِ پیامکی، این مورد را به راحتی حل کرد.همچنین سرویس‌های پیامکی نیز راه‌حل‌هایی را برای این مورد به کار گرفته‌اند.

قطعاً پیامک‌های تبلیغاتی مختلفی برای شما در طول روز ارسال می‌شود که در خیلی از آن‌ها، محصولات و خدماتی معرفی می‌شوند که شما هیچ آشنایی با آن‌ها ندارید. هرچند اکثر اپراتورهای تلفن همراه، این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا بتوانند پیامک‌های تبلیغاتی را غیرفعال کنند. اما شماره‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، قابلیت ارسال پیامک به شماره‌هایی که پیامک تبلیغاتی‌شان را مسدود کرده‌اند، نیز وجود دارد.

یکی از دلایل موفقیت بازاریابی پیامکی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی، تنوع در شیوه‌‌های ارسال پیامک انبوه است. و همچنین هزینه بسیار کم آن نسبت به بازاریابی محیطی میتواند از دیگر دلایل آن باشد. شما باتوجه به کسب و کار خود می‌توانید بهترین روش ارسال پیامک و تبلیغات پیامکی را به صورت هدفمند انتخاب نمایید.

زمانی که پیامک تبلیغاتی ارسال می‌کنید فقط چند ثانیه فرصت دارید که توجه مخاطب را جلب نمایید تا مخاطب تصمیم بگیرد با شما تماس بگیرد و یا اس ام اس تبلیغاتی شما را پاک کند. پس سعی کنید متن اولیه پیامک را به گونه‌ای بنویسید که انگیزه لازم برای خواندن و تماس در مخاطب ایجاد کند. برای ایجاد انگیزه راه های زیادی همچون کد تخفیف میتواند در نظر بگیرید و یا یک پیشنهاد عالی داشته باشید که مخاطب احساس کند با رد پیشنهاد شما چیزی را از دست می‌دهد.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *