محاسبه تعداد کاراکتر پیامک

نحوه محاسبه تعداد کاراکتر پیامک

نحوه محاسبه تعداد کاراکتر پیامک

چقدر متن یا کاراکتر می تواند در یک پیامک جای بگیرد؟ آیا می توانید متنی بیش از حد مجاز ارسال کنید؟ آیا شکلک ها حساب می شوند؟ امروز می خواهیم به تمام سوالات شما درباره محدودیت های کاراکتر و تعداد کاراکترهای پیامک پاسخ دهیم.

نحوه محاسبه تعداد کاراکتر پیامک

هر پیامک چند کاراکتر است؟ (تعداد کاراکتر پیامک فارسی)

تعداد کاراکترهای پیامک در زبان فارسی و تعداد کاراکترهای پیامک زبان انگلیسی متفاوت است. در فارسی هر پیامک حدود 70 کاراکتر است در حالی که در انگلیسی هر پیامک حدود 160 کاراکتر است و البته هزینه ارسال پیامک انگلیسی تقریبا 2 برابر هزینه ارسال پیامک فارسی است. شما می توانید با استفاده از روش های کوتاه کردن متن پیامک هزینه های خود را کاهش دهید.

چه چیزی به عنوان یک کاراکتر در پیامک محسوب می شود؟

هر حرف ، نماد یا فضای استاندارد به عنوان یک کاراکتر به حساب می آید. کاراکتر شامل حروف، علامت و فضاهایی مانند فاصله و اینتر است. تنها استثنا در این قانون ، شکلک های بسیار محبوب یا همان ایموجی ها هستند. Emoji ها می توانند به انتقال پیام به شکل موثرتری کمک کنند و قابلیت انتقال احساسات را به پیامک های متنی اضافه کنند. اما باید از آنها کم استفاده شود تا 160 کاراکتر شما را یک باره از بین نبرد.

تعداد کاراکتر پیامک فارسی و انگلیسی چگونه محاسبه می شود؟

قوانین مختلفی وجود دارد که یک پیامک شما فارسی یا انگلیسی محسوب شود، اما برای مثال اگر در پیامک شما همزمان از زبان فارسی و انگلیسی استفاده شود، آن پیامک با نرخ پیامک فارسی محاسبه خواهد شد.

در هر صورت در صورت فارسی بودن زبان، هر ۷۰ کاراکتر یک پیامک و در پیامک دوم ۶۴ کاراکتر یک پیامک، و در پیامک سوم و بیشتر از آن هر ۶۷ کاراکتر یک پیامک محسوب می شود.

همین اتفاق در پیامکی با زبان انگلیسی به ترتیب با ۱۶۰ ، ۱۴۶ و ۱۵۳ کاراکتر محاسبه می شود. برای مثال ترکیب “پنل سات اس ام اس” دارای 15 کاراکتر است که در شمارش آن فاصله های بین حروف نیز محسوب شده است.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *