Localhost چیست؟

Localhost چیست ؟

اگر در فضای فناوری کار می کنید یا به تازگی شروع به یادگیری توسعه وب سایت و میزبانی وب کرده اید، ممکن است اصطلاح “localhost” را اینجا و آنجا دیده باشید. این نمونه ای از اصطلاحات فنی است که ممکن است در ابتدا مبهم به نظر برسد. با این حال، اگر دانش پیش زمینه ای داشته باشید، درک آن در واقع خیلی سخت نیست.

در این راهنمای سریع، آنچه را که برای شروع استفاده از لوکال هاست در پروژه های خود باید بدانید، به شما خواهیم گفت. ما توضیح خواهیم داد که این اصطلاح به چه معناست، چرا وجود دارد و چگونه متخصصان فناوری اطلاعات از آن در کارهای روزمره خود استفاده می کنند.

Localhost چیست؟
Localhost چیست؟

لوکال هاست چیست؟

Localhost یک نام میزبان است که به میزبان محلی در حال حاضر درخواست دارد. در بسیاری از کامپیوترها، لوکال هاست نام مستعار آدرس IP 127.0.0.1 است. وقتی یک کامپیوتر این آدرس IP را پینگ می کند، با خودش ارتباط برقرار می کند. Localhost برای تست نرم افزار و اهداف امنیتی مستقل از یک شبکه بزرگتر مفید است.

بیایید این تعریف را باز کنیم، با آدرس های IP شروع کنیم: آنها چه هستند و چرا مهم هستند؟

آدرس IP چیست؟

برای بازدید از یک وب سایت، نام دامنه آن وب سایت را در نوار مرورگر خود وارد می کنید، برای مثال hubspot.com.

اما، یک نام دامنه به تنهایی یک وب سایت را شناسایی نمی کند. در عوض، یک نام دامنه صرفاً نام مستعار آدرس IP یک وب سایت است، ترکیبی از اعداد که دستگاه را در یک شبکه شناسایی می کند. یک آدرس IP از چهار عدد تشکیل شده است که هر کدام بین 0 تا 255 است. برای مثال، آدرس IP مرتبط با سروری که وب سایت HubSpot را میزبانی می کند 104.19.154.83 است. هر دستگاهی یک آدرس IP منحصر به فرد دارد، حتی رایانه شخصی شما.

هنگامی که “hubspot.com” را در نوار مرورگر خود می زنید و اینتر را فشار می دهید، سیستم نام دامنه (DNS) آنچه را که وارد کرده اید می گیرد، می بینید که با آدرس IP 104.19.154.83 جفت شده است و درخواست شما را به مکان مناسب یعنی HubSpot هدایت می کند. وب سرور واقعیت کمی پیچیده‌تر است، اما اصل ماجرا همین است. البته، به دلیل نام دامنه، ما نیازی به دانستن آدرس های IP وب سایت های مورد علاقه خود نداریم، یا حتی آدرس های IP چیست. به خاطر سپردن و تایپ “hubspot.com” بسیار آسان تر از چهار شماره جداگانه است.

لوکال هاست به چه معناست؟

در یک شبکه کامپیوتری، localhost یک نام میزبان است که به رایانه ای که در حال اجرای یک برنامه است اشاره دارد. می توانید آن را به معنای “میزبان محلی” در نظر بگیرید. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که یک درخواست Loopback به دستگاه شخصی شخص ارائه می‌کند. این نوع درخواست ها برای آزمایش و دلایل امنیتی مفید هستند، همانطور که بعدا خواهیم دید.

معمولاً می توانید از طریق آدرس loopback 127.0.0.1 به لوکال هاست هر رایانه ای دسترسی داشته باشید. به طور پیش‌فرض، این آدرس IP به سروری که روی دستگاه فعلی اجرا می‌شود اشاره می‌کند. به عبارت دیگر، هنگامی که رایانه شما آدرس IP 127.0.0.1 را درخواست می کند، درخواستی را برای خود، “میزبان محلی” خود ارسال می کند.

لوکال هاست برای چه مواردی استفاده می شود؟

بسیار خوب، اینکه بتوانید به رایانه خود درخواست بدهید جالب است، اما برای چه چیزی می توان از آن استفاده کرد؟ همانطور که معلوم است، بیشتر برای تست و آژمایش است.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *