بازاریابی پیامکی در تجارت الکترونیک

نکاتی برای جلوگیری از قرار گرفتن پیامک در لیست سیاه

10 سال پیش، محبوبیت پیام های متنی تازه شروع شده بود. اکنون؟ تلفن همراه شما بخش بزرگی از نحوه دریافت اطلاعات است و پیام‌های SMS شاید مهم‌ترین روش برای انتقال آن داده‌ها باشد. روزانه چقدر تلفن خود را در مقایسه با ایمیل خود برای پیامک چک می کنید؟

با هجوم پیام‌های پیام کوتاه یا خدمات پیام کوتاه، تعداد اپراتورهای تلفن نیز افزایش یافته است که به سختی تلاش می‌کنند تا هرزنامه را حذف کنند. این می تواند منجر به قرار گرفتن شما در لیست سیاه پیامک شود، به این معنی که پیام ها هنوز از نظر فنی “ارسال می شوند” (بنابراین هزینه آن از شما دریافت می شود)، اما پیام به گیرنده تحویل داده نمی شود. این همان چیزی است که ما آن را “هدر دادن عظیم پول” می نامیم.

با رواج هرزنامه‌هایی که در مقادیر انبوه در سراسر جهان به گردش در می‌آیند، درک دلایل احتمالی قرار گرفتن پیامک در لیست سیاه برای کاربران به طور فزاینده‌ای مهم می‌شود. ارسال‌کنندگان هرزنامه از انواع ترفندها برای ارسال هر چه بیشتر پیام‌های هرزنامه بدون افشای هویت خود استفاده می‌کنند. آنها این کار را از طریق تکنیک‌های مختلفی مانند مهندسی اجتماعی، استفاده از بدافزار، بات‌نت، جعل هدر پیام‌ها و بهره‌برداری از ضعف‌های سیستم‌های ایمیل یا زیرساخت‌های شبکه انجام می‌دهند. برای هرزنامه‌نویس، این اساساً یک بازی اعداد است. ارسال هزاران پیام هرزنامه تقریباً هیچ هزینه ای ندارد و اگر حتی تعداد انگشت شماری از مردم روی یک پیوند کلیک کنند یا محصولی را که در یک پیام هرزنامه تبلیغ می شود خریداری کنند، ارسال کننده هرزنامه می تواند سود ببرد.

نکاتی برای جلوگیری از قرار گرفتن پیامک در لیست سیاه
نکاتی برای جلوگیری از قرار گرفتن پیامک در لیست سیاه

پس از انجام برخی تحقیقات، در اینجا دلایل اصلی برای سیاه شدن شماره های پیامک در لیست وجود دارد:

فرکانس

باز هم، قطع شماره سختی وجود ندارد، اما اگر بیش از 5 پیام را در یک بازه 60 ثانیه ارسال می کنید، مطمئناً به شرکت مخابراتی هشدار می دهد.

لینک های URL

استفاده از آدرس های اینترنتی مانند tinyurl.com یا سایر خدمات مشابه برای کوتاه کردن پیام های خود یک پرچم خودکار است. برای حفظ طول متن آن URL ها باید کمی سخت تر کار کنید. در این باره سات اس ام اس مقاله ای در خصوص کوتاه کردن لینک قرار داده است، با به کارگیری آن اثر بخشی پیامک های تان را چن برابر کنید.

پیام های تکراری

مطمئن شوید که مجموعه متنوعی از متون را نیز ارسال می کنید. اگر هر بار متن یکسانی را ارسال می کنید، حتی با تغییرات جزئی، به راحتی توسط شرکت مخابراتی ردیابی می شود.

محتوای پیام

متأسفانه برای ما، توانایی تشخیص «معتبر بودن» یک متن به طور پیوسته در چند سال گذشته بهبود یافته است. این به این معنی است که اگر پیامک شما خیلی کوتاه، فرمولی یا غیر معتبر باشد، ممکن است به عنوان هرزنامه علامت گذاری شود. برای کاهش خطر قرار گرفتن در لیست سیاه، آن را کوتاه و ساده نگه دارید.

قبل از اینکه بیشتر به این اشتباه رایج بازاریابی پیامکی و نحوه جلوگیری از آن بپردازیم، باید بگویم که مطلقاً به شما نمی گویم که هرگز از طریق بازاریابی پیامکی معاملات و تبلیغات را ارائه نکنید. به هر حال، تبلیغات و مشوق ها را ارائه دهید، زیرا پیامک مکان بسیار خوبی برای آن است.

دیدگاه‌ها

قوانین ثبت دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *